Bullmamman Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Hej! Jag vill bränna en avi-film(xvid) till dvd-skiva, hur gör jag? Har nyaste macbook 13.3" 2.4ghz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vips Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Under arkivmenyn i Finder så väljer du "Ny bränningsmapp" och då blir det en mapp som du kan lägga din "film" (eller annat du vill bränna) och sedan är det bara att slänga in skivan. Tryck bränn (eller liknande). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischa Posted February 23, 2009 Share Posted February 23, 2009 Okey, då höjer vi ribban. Om jag vill bränna på en RW- dvd/CD? Har precis bränt en RW-CD genom vanlig drag och släpp. Det gick bra men det känns som jag nu sitter med dessa filer och det var ju inte riktigt det som var min avsikt. Tack för hjälpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m-tech Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Okey, då höjer vi ribban. Om jag vill bränna på en RW- dvd/CD? Har precis bränt en RW-CD genom vanlig drag och släpp. Det gick bra men det känns som jag nu sitter med dessa filer och det var ju inte riktigt det som var min avsikt. Tack för hjälpen. ok vad är din avsikt? du vill bränna en rw-cd och det har du precis gjort av vad jag kan läsa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Okey, då höjer vi ribban. Om jag vill bränna på en RW- dvd/CD? Har precis bränt en RW-CD genom vanlig drag och släpp. Det gick bra men det känns som jag nu sitter med dessa filer och det var ju inte riktigt det som var min avsikt. ok vad är din avsikt? du vill bränna en rw-cd och det har du precis gjort av vad jag kan läsa. mischa, menar du att du vill radera dina CD-RW och DVD-RW???? Det gör du i Apples SkivVerktyg (är jag rätt säker på). Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Tetris_ Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 ...men just om man vill bränna en "backup" av ett 360 spel som man har och det ska vara en *.dvd fil med tillsammans med *.iso filen. Hur ska ja då gå tillväga? "Nybliven Mac ägare. De blev en vit liten krabat som väger 2040gram" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 ...men just om man vill bränna en "backup" av ett 360 spel som man har http://support.apple.com/kb/HT2059?viewlocale=en_US Annars är det lättast med "Copy"-fliken i Toast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischa Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 Det är sant att jag har brännt en skiva, men nu vill jag lägga till och ändra på skivan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 Det är sant att jag har brännt en skiva, men nu vill jag lägga till och ändra på skivan. Det går inte. Du måste radera allt och börja om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.