Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur bränner jag dvd-skivor?


Bullmamman

Rekommendera Poster

Under arkivmenyn i Finder så väljer du "Ny bränningsmapp" och då blir det en mapp som du kan lägga din "film" (eller annat du vill bränna) och sedan är det bara att slänga in skivan. Tryck bränn (eller liknande).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, då höjer vi ribban. Om jag vill bränna på en RW- dvd/CD? Har precis bränt en RW-CD genom vanlig drag och släpp. Det gick bra men det känns som jag nu sitter med dessa filer och det var ju inte riktigt det som var min avsikt.

 

Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, då höjer vi ribban. Om jag vill bränna på en RW- dvd/CD? Har precis bränt en RW-CD genom vanlig drag och släpp. Det gick bra men det känns som jag nu sitter med dessa filer och det var ju inte riktigt det som var min avsikt.

 

Tack för hjälpen.

 

ok vad är din avsikt?

du vill bränna en rw-cd och det har du precis gjort av vad jag kan läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, då höjer vi ribban. Om jag vill bränna på en RW- dvd/CD? Har precis bränt en RW-CD genom vanlig drag och släpp. Det gick bra men det känns som jag nu sitter med dessa filer och det var ju inte riktigt det som var min avsikt.
ok vad är din avsikt?

du vill bränna en rw-cd och det har du precis gjort av vad jag kan läsa.

mischa, menar du att du vill radera dina CD-RW och DVD-RW????

Det gör du i Apples SkivVerktyg (är jag rätt säker på).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...men just om man vill bränna en "backup" av ett 360 spel som man har och det ska vara en *.dvd fil med tillsammans med *.iso filen.

Hur ska ja då gå tillväga?

 

 

"Nybliven Mac ägare. De blev en vit liten krabat som väger 2040gram"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det är sant att jag har brännt en skiva, men nu vill jag lägga till och ändra på skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sant att jag har brännt en skiva, men nu vill jag lägga till och ändra på skivan.

Det går inte. Du måste radera allt och börja om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...