Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Internet Explorer ies4osx?


Ambassadeur5000

Rekommendera Poster

Ambassadeur5000

Hallå!

 

Någon här som testat ies4osx? Internet Explorer för osx, är den bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker den är rätt meningslös, safari/firefox funkar bättre!

 

Jag använder den endast vid nåt enstaka tillfälle på sidor som bara funkar med explorer,

skulle aldrig någonsin få för mig att använda den som standard webläsare!

 

sen går fläktarna igång rätt snabbt när man kör med den, iaf på min MB 2,2ghz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den sista versionen (5.2.3) är från juni-03,

då MS la ner IE f Mac och hänvisade till Safari,

och något lite har ju hänt sedan dess på webfronten...

(Den funkar visserligen ännu, men bra?.. tja?..)

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ambassadeur5000

Det är just det här med SVG Viewer som jag behöver och som finns fungerande för IE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är just det här med SVG Viewer som jag behöver och som finns fungerande för IE

IE är den tveklöst sämsta browsern och om fler kunde inse detta och välja något bättre, vad som helst duger, så skulle det kunna få en positiv effekt på WWW. Fler välskrivna sidor är väl högst upp på listan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ambassadeur5000
IE är den tveklöst sämsta browsern och om fler kunde inse detta och välja något bättre, vad som helst duger, så skulle det kunna få en positiv effekt på WWW. Fler välskrivna sidor är väl högst upp på listan.

 

Håller med! Hela MicroSoft suger...

 

Skall testa Opera ist, det funkar tydligen med SVG Viewer också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så är det fortfarande en stor del användare som använder IE så därför kan det vara bra att slippa boota Windows varje gång man ska testa en sida man gjort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så är det fortfarande en stor del användare som använder IE så därför kan det vara bra att slippa boota Windows varje gång man ska testa en sida man gjort...

Om det inte är av avgörande ekonomisk betydelse för dig så är det överlägset bästa att använda de jure standarder, riktiga standarder så som de är beskrivna hos ISO och W3C. Det är också en bra idé att hålla sidorna så enkla som möjligt och bara använda gamla och väl beprövade (standard) taggar och attribut som SKA fungera i en välskriven browser.

 

Jag tycker att de som är för dumma att ställa krav på vad de använder i huvudsak får skylla sig själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, nej, bort med IE (speciellt 6:an)!

Jag blir alldeles varm och glad inombords när jag ser att en sida inte stödjer det längre ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...