Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kompatibilitet mellan InDesign 2 och CS


Dongel

Rekommendera Poster

Inte en aning - det skrivs och snackas mycket.... snacka om blunder. jag hade ingen aning om att det var OLIKA program. Trodde suiten skulle ersätta allt. Måste man köpa dubbelt med andra ord???

 

Adobe Kundsupport. Tel: 0680 - 716 768

 

http://www.adobe.se/support/main.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det finns ingen kompabilitet ännu. Lösning osäkert hur och vad.

 

/z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om man har ID 2 är det bättre att göra filerna i den än i CS InDesign eller tvärtom???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej fjellis, beror ju på hur du jobbar. Exporterar du pdf:er som tryckfiler spelar det ju ingen roll.

Men du kan inte öppna CS-filer i 2.0, och inte spara i tidigare format i CS.

 

/z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-))

 

Jag kör Quark mest..... *ler*.... men har de där andra programmen med - får ibland lite filer som jag måste ”ta hand om”.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte man kan bevara kompatibilitet i det oändliga.

Inte om man vill gå framåt i full växel.

 

Kräver ni kompatibilitet i Photoshop - att i Photoshop 3 skall ni kunna öppna CS eller 7? Ska ni ha lager där också?

 

Ska Acrobat 4 öppna 6 och ha genomskinlighet kvar från 6?

 

Ska det vara en kompatibilitet typ pc där man har fortfarande en diskettstation?

 

Ska jag lämna mitt jobb till tryckeri då förväntar jag mig att de har både ID2 och CS annars så finns det andra tryckerier. Det har gått ganska lång tid sedan CS introducerades så det är dags att uppgradera.

Lämnar jag jobbet i ID2 så ska de kunna sköta det. Likadant med CS.

 

Quarken? Ja, sitter man med Quark då kan man bara le, (såsom någon gör där) för den är inte kompatibellt med något alls - varken genomskinnlighet/optisk kernig/Opentype - whatever.

Den kan man i princip starta och le, för snart blir det inte mycket man kan göra med den och kanske t o m nästa version av Word blir mer kompetent som layouverktyg än Quark.

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...