Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hammurabi lever och frodas i högsta grad


snowreeler

Rekommendera Poster

  • Svars 117
  • Created
  • Senaste svar

-Kanske det som behövs för att få dem att respektera kvinnors rätt!

-Undrar hur de straffar för våldtäckt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stackars kvinna.

Skär dongeln av honom då eller kulpåsen,

så att han inte har nån chans att sprida sina sjuka gener.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stackars kvinna.

Skär dongeln av honom då eller kulpåsen,

så att han inte har nån chans att sprida sina sjuka gener.

 

-Har en gammal slö häcksax jag kan skicka som u-hjälp! Någon som vet adressen? :sarcastic:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Har en gammal slö häcksax jag kan skicka som u-hjälp! Någon som vet adressen? :sarcastic:

Herr Pucko

Härborbaraskitstövlargatan 12, 1 tr

000 55 Elakan

Taskmörtistan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta en sjukhumor tråd eller menar ni allvar?

 

Våldtäcktsmän ska snöpas! Det är min bestämda uppfattning! Redan den äldre västgötalagen hade regler om kvinnofrid. Det ansågs som "urbota brott" dvs belagt med dödsstraff att våldta en kvinna. Snöpning kan ju ses som en mildring av lagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta en sjukhumor tråd eller menar ni allvar?

Jag menar alvar. Kastera honom. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade uppskattat om det hellre hade varit fråga om sjuk humor.

Jag vill inte att vi backar oss tillbaka till medeltiden, spöstraff, stupstock, tortyr och andra hämndstraff hör inte hemma i ett eftertänksamt samhällssystem. Att vi spontant kan tänka i såna banor, det är en sak, men låt det stanna vid tankar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..men att hålla fast och våldta en kvinna eller kasta ut henne från balkongen för att hon inte hämtade öl... det hör hemma?

Ställer man sig utanför lagen har man också självmant gett upp rätten till lagens skydd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kanske också har ett lämpligt straff för psykologisk misshandel? Lobotomi?

Kastrering? :borstatanderna:

 

Funkar i de flesta lägen. :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kanske också har ett lämpligt straff för psykologisk misshandel? Lobotomi?

 

...finns en hel del spännande möjligheter....

Vi måste få stopp på alla former av misshandel och det nu. Våldet har blivit råare och råare bara de senaste decennierna. En flock slår och sparkar på en som ligger, "gang-bang" mobbing på arbetsplatser. Respekten för livet och för andra människor är som bortblåst. Folk råkar i knivslagsmål av de mest absurda anledningar nu för tiden, en oavsiktlig knuff i baren har lett till att människor dött!

Jag kan försvara mig, svart bälte i kampsport, men alla har rätt att gå säkra var som helst i samhället, alla har rätt att må bra. De som inte kan acceptera den rätten får på något sätt antingen skiljas från samhället eller försättas ur stridbart skick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men faktum Balooba.

Att kasta syra i ansiktet på en kvinna för att hon inte vill gifta sig med honom

är ju fruktansvärt och oförlåtligt.

 

Sen ger jag mig fan på att han inte är psykisk sjuk, eftersom detta tilltag

är förhållandevis vanligt i Iran, så det tarvar ett straff som tår i proportion med brottet.

Myndigheterna tar inte tag i detta på rätt sätt eftersom det är ett brott mot en kvinna

och de har stora skillnader mellan synen på brott mellan könen, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...finns en hel del spännande möjligheter....

Vi måste få stopp på alla former av misshandel och det nu. Våldet har blivit råare och råare bara de senaste decennierna. En flock slår och sparkar på en som ligger, "gang-bang" mobbing på arbetsplatser. Respekten för livet och för andra människor är som bortblåst. Folk råkar i knivslagsmål av de mest absurda anledningar nu för tiden, en oavsiktlig knuff i baren har lett till att människor dött!

Jag kan försvara mig, svart bälte i kampsport, men alla har rätt att gå säkra var som helst i samhället, alla har rätt att må bra. De som inte kan acceptera den rätten får på något sätt antingen skiljas från samhället eller försättas ur stridbart skick.

Absolut.

Nog är det.

Jag kan också försvara mig, men det ska inte vara nått krav för att kunna röra sig ute på stan.

Det är allt för mycket daltande med brottslingar, när det gäller våldsbrott.

Ordentliga och långa straff, gärna med fysikskt ansträngande inslag så som dikesgrävning och röjning i skog.

Vi behöver inte ha det som i USA med självförsvaret, men straff ska de ha och det ordentligt med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu viktigare är att förebygga! Återföra människors lika värde. Jag är inte religiös tvärtom men det där man fick lära sig rabbla i skolan:

-Vad i viljen människorna skola göra mot eder skola i ock göra mot dem! är rätt bra sagt. Dags att modernisera och göra till allmän egendom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu viktigare är att förebygga! Återföra människors lika värde. Jag är inte religiös tvärtom men det där man fick lära sig rabbla i skolan:

-Vad i viljen människorna skola göra mot eder skola i ock göra mot dem! är rätt bra sagt. Dags att modernisera och göra till allmän egendom

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...finns en hel del spännande möjligheter....

Vi måste få stopp på alla former av misshandel och det nu. Våldet har blivit råare och råare bara de senaste decennierna. En flock slår och sparkar på en som ligger, "gang-bang" mobbing på arbetsplatser. Respekten för livet och för andra människor är som bortblåst. Folk råkar i knivslagsmål av de mest absurda anledningar nu för tiden, en oavsiktlig knuff i baren har lett till att människor dött!

Jag kan försvara mig, svart bälte i kampsport, men alla har rätt att gå säkra var som helst i samhället, alla har rätt att må bra. De som inte kan acceptera den rätten får på något sätt antingen skiljas från samhället eller försättas ur stridbart skick.

 

Det är lätt att låta känslorna ta över, men det är därför vi har ett rättsystem som strävar efter att förhindra övergrepp i alla led. Att misshandla någon inom rättsssytemet är emot alla mänskliga konventioner.

Vi förfasas över amerikanernas övergrepp på Guantanamo, men enligt ert system borde det då legaliseras, de man har internerat tror man sig veta är terrorister, kanske med många liv på sitt samvete.

 

Öga för öga innebär ju samtidigt att vi skall införa dödsstraff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Kanske det som behövs för att få dem att respektera kvinnors rätt!

 

 

Skär dongeln av honom då eller kulpåsen

 

 

-Har en gammal slö häcksax jag kan skicka som u-hjälp! Någon som vet adressen? :sarcastic:

 

 

Våldtäcktsmän ska snöpas! Det är min bestämda uppfattning! Redan den äldre västgötalagen hade regler om kvinnofrid. Det ansågs som "urbota brott" dvs belagt med dödsstraff att våldta en kvinna. Snöpning kan ju ses som en mildring av lagen.

 

 

Öga för öga är en mycket bra åtgärd och borde praktiseras lite oftare..så...

 

 

Jag menar alvar. Kastera honom. <_<

 

 

Ställer man sig utanför lagen har man också självmant gett upp rätten till lagens skydd.

 

 

Jag kan kastera honom medan jag berättar roliga historier. ;)

 

 

Kastrering? :borstatanderna:

Funkar i de flesta lägen. :propellerbaver:

 

Är ni för dödsstraff också? Vi har väl en jävla tur att dårar som ni inte styr i det här landet. Vad sägs om att sätta människan i fängelse istället och se till att idioten får vård? Om ni kastrerar en människa eller utövar öga för öga(från en moderator) vem ska då straffa er sen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ni för dödsstraff också? Vi har väl en jävla tur att dårar som ni inte styr i det här landet. Vad sägs om att sätta människan i fängelse istället och se till att idioten får vård? Om ni kastrerar en människa eller utövar öga för öga(från en moderator) vem ska då straffa er sen?

 

 

Vi har än så länge yttrandefrihet och rätt till en åsikt, vi respekterar din åsikt om du respekterar våran.

Jag är för dödsstraff, och det står jag för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ni för dödsstraff också? Vi har väl en jävla tur att dårar som ni inte styr i det här landet. Vad sägs om att sätta människan i fängelse istället och se till att idioten får vård? Om ni kastrerar en människa eller utövar öga för öga(från en moderator) vem ska då straffa er sen?

 

Instämmer, men hämndförespråkarna och då dess utövare hamnar väl så småningom inför skranket i Haag, för brott mot mänskligheten. Har deras rättsuppfattning även nått Haag lär de väl få ett eller annat öga utpetat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ni för dödsstraff också? Vi har väl en jävla tur att dårar som ni inte styr i det här landet. Vad sägs om att sätta människan i fängelse istället och se till att idioten får vård? Om ni kastrerar en människa eller utövar öga för öga(från en moderator) vem ska då straffa er sen?

Nu talar vi inte om Sverige och Svenska lagar i fråga syra attacken, utan nått som händer i Iran.

Där har de fysiska straff, som brukas mot tex. kvinnor som har eller tros ha varit otrogna mot sin make.

De stenas, så ska inte männen kunna straffas med likvärdigt straff?

 

Sen tycker jag att du ska sluta att kalla folk för idioter och dårar.

Har du svart med det så kan du ta och lämna forumet och det genast.

 

Du har åsikter som inte överensstämmer med god ton, men jag påpekar inte avsaknad av metal funktion för det.

Jag anmäler ditt påhopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...