Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vill tipsa om Programmet "LineIn"


Fredda81

Rekommendera Poster

Att kunna lyssna på det som kommer från datorns Line-in är en funktion som fanns i OS9 men föll bort när OS-X introducerades men med det smarta programmet "LineIN" fixas detta tillkortakommande enkelt.

Jag kom på att jag ibland vill lyssna på min IpodTouch utan hörlurar när jag är ute och svirar med min Macbook. Det går att använda olika större programsviter för att utföra detta men vill man ha något enkelt som inte tar en massa minne så är detta program en gudsände. Det är också användbart om man sysslar med musik, bara att koppla in synten med en

phono->miniphono och lira.

 

Man väljer ingång och utgång (tex mic eller line-in) och trycker sedan "pass thru" och presto-musiken eller (vad man nu kopplar in för källa) flödar.

 

Det finns att ladda ned på följande adress:

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18987

 

mvh Fredde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att kunna lyssna på det som kommer från datorns Line-in är en funktion som fanns i OS9 men föll bort när OS-X introducerades men med det smarta programmet "LineIN" fixas detta tillkortakommande enkelt.

Jag kom på att jag ibland vill lyssna på min IpodTouch utan hörlurar när jag är ute och svirar med min Macbook. Det går att använda olika större programsviter för att utföra detta men vill man ha något enkelt som inte tar en massa minne så är detta program en gudsände. Det är också användbart om man sysslar med musik, bara att koppla in synten med en

phono->miniphono och lira.

 

Man väljer ingång och utgång (tex mic eller line-in) och trycker sedan "pass thru" och presto-musiken eller (vad man nu kopplar in för källa) flödar.

 

Det finns att ladda ned på följande adress:

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18987

 

mvh Fredde

 

 

Dum fråga kanske, vill du lysssna på det som finnns i ipoden, räcker det inte med itunes från din macbook då det antagligen är den du synkat med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Ah, utmärkt! Klart smidigare än att dra igång Garageband. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, utmärkt! Klart smidigare än att dra igång Garageband. :)

 

Tack och varsågod =)

ps. Detta fungerar även om man har en annan mp3-spelare än IPOD

 

//FREDDE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum fråga kanske, vill du lysssna på det som finnns i ipoden, räcker det inte med itunes från din macbook då det antagligen är den du synkat med?

 

Jag vill först och främst också kunna lyssna på musiken från min ipodtouch när jag spelade- Tex spelet Krypton Egg där världens mest underbara chiplåtar spelas under banornas gång förtjänar att höras i stereo =)

 

mvh Fredde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum fråga kanske, vill du lysssna på det som finnns i ipoden, räcker det inte med itunes från din macbook då det antagligen är den du synkat med?

 

Jag vill först och främst också kunna lyssna på musiken från min ipodtouch när jag spelade- Tex spelet Krypton Egg där världens mest underbara chiplåtar spelas under banornas gång förtjänar att höras i stereo =)

 

mvh Fredde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum fråga kanske, vill du lysssna på det som finnns i ipoden, räcker det inte med itunes från din macbook då det antagligen är den du synkat med?

 

Jag vill först och främst också kunna lyssna på musiken från min ipodtouch när jag spelade- Tex spelet Krypton Egg där världens mest underbara chiplåtar spelas under banornas gång förtjänar att höras i stereo =)

 

mvh Fredde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för tipset Fredda81!

det är flera som frågat efter funktionen tidigare. och vi har då kommit med det lite dumma svaret att man får öppna inspelnings fönstret på quicktime pro. eller annat ljudprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...