Peag Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Hej. Blev en lycklig Macbook ägare i fredags trodde jag. Visade sig att datorn inte funkade som jag trott alls. Redan samma dag gick den inte att stänga av. Fick för mig att det inte var så farligt eftersom jag efter lite om och men lyckades stänga av den. Dagen därpå hade jag stora problem med att sätta på datorn samt att när den väl var igång inte gick att använda den överhuvud taget, allt hade låst sig förutom muspekaren. Fick starta om den ca 3 ggr innan allt funkade igen. Samma procedur upprepade sig ca 5 ggr dem kommande 2 dagarna. Andra problem som svart skärm,hakningar och hängningar när jag öppnar program. Kontaktade Inlife där jag köpt produkten för att få en ny. När jag väl var där skickades jag mellan säljare och service 3 ggr för ingen ville ta på sig ansvaret. Efter diskussioner med både serviceavdelningen och säljarna beslöt dem sig för att ta in den för koll. Inlife lovade att kontakta mig samma dag elle senast dagen därpå. Eftersom dem inte ringt enligt utlovat ringde jag upp dem. Inlife säger då att dem inte hittat något fel på datorn. Berättar då att jag köpt datorn för att min gamla pc gått sönder och att jag inte vinner nått på lämna in en dator då jag redan förlorat 1 dags jobb på detta strul. Jag gör inte detta för att jag tycker det är roligt. Samma sak nu, blir vidare kopplad mellan dem olika avdelningarna och efter många samtal med olika personer beslöt dem sig för att byta ut datorn till en ny. Bra tänkte jag.. När jag nu plockade upp datorn som dem säger sig vara ny märker jag att den har lite små skråmor samt att skärmen har blivit avtorkad med någon sort trasa eller dylikt. Känns inte ok att få en begagnad dator när jag lagt ner 17000 på dator och tillbehör. Nu till min fråga, vad tycker ni jag skall göra? Finns det nått sätt att bevisa att datorn blivit använd i operativet eller på något annat sätt? Trodde Mac världen skulle underlätta hela mitt arbete och företag men det har bara vart strul och nu känner jag mig lurad... Tack på förhand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
82dirtbag Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Gå tillbaks med den och kräv en ny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsbyn Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 fråga friiesh här på forumet Han jobbar på inlife Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheatley Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Det är bra om du på något sätt kan visa att din utbytesdator redan använts. Ev. kan väl de tecken som du själv upptäckt räcka för att säljaren skall acceptera en ny omleverans - har du kollat detta med InLife? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Räcker med en tråd, https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=91850&hl= stänger denna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.