Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mail hänger sig...


spilgaard

Rekommendera Poster

Vad har hänt? :deppig:

Jag uppgraderade till OS X 10.5.6 och nu fungerar inte Mail.

Programmet startar men inget öppnas, trots att programmet poppar upp i Dock. Jag kan dock få det att visas genom att klicka på Visningsfönster för brev men det är också allt...

 

Jag kan inte hämta några mail trots att kontoinställningarna är som de ska. Jag kan skriva mail, men inget skickas när jag trycker på Skicka. Programmet går inte heller att stänga på något annat sätt än att stänga av datorn på huvudströmbrytaren!

 

Vad har hänt och vad kan jag göra för att fixa detta!? :cry:

 

Hoppas verkligen att nån kan hjälpa mig med det här snarast!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag hade exakt samma problem so du nu i helgen då jag uppgraderade till 10.5.6.

Tillbringade ett halvt dygn innan jag hittade lösningen.

 

Lösningen är följande.

 

Gå in på din hemakatalog användarnamn/Bibliotek eller det kan också heta Library/preferences/com.apple.Mail.plist.

Kasta filen com.apple.Mail.plist.

Starta sedan om Mail och fyll i alla inställningar från början.

Det blir lite konstigt med dubbla mail men det fungerar och man kan avsluta programmet.

Lycka till

hälsningar

Christer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Tekniksegmentet
Hej

 

Jag hade exakt samma problem so du nu i helgen då jag uppgraderade till 10.5.6.

Tillbringade ett halvt dygn innan jag hittade lösningen.

 

Lösningen är följande.

 

Gå in på din hemakatalog användarnamn/Bibliotek eller det kan också heta Library/preferences/com.apple.Mail.plist.

Kasta filen com.apple.Mail.plist.

Starta sedan om Mail och fyll i alla inställningar från början.

Det blir lite konstigt med dubbla mail men det fungerar och man kan avsluta programmet.

Lycka till

hälsningar

Christer

 

Hej! Jag hade också problem med att mail efter att jag uppdaterat. Det hängde sig direkt när jag startade det och skylde på Growl. Dock funkade det inte även om jag stängde av Growl. Jag följde instruktionerna ovan och nu funkar mailprogrammet, men istället har jag tappat mina inkorgar. Hur kan jag göra för att få tillbaks dem? De finns ju på datorn och jag har försökt importera dem, men de hamnar bara under "På min Mac" som mappar som i sin tur inte innehåller själva mailen utan bara "rubriker" som sen är tomma. Fack! Mac ska ju "bara funka", detta var galet irriterande! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
Undrar om det hjälper när man har installerat 10.6 också?

 

 

menar du att det blir samma sak när man installerat 10.6 också?

:superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag hade exakt samma problem so du nu i helgen då jag uppgraderade till 10.5.6.

Tillbringade ett halvt dygn innan jag hittade lösningen.

 

Lösningen är följande.

 

Gå in på din hemakatalog användarnamn/Bibliotek eller det kan också heta Library/preferences/com.apple.Mail.plist.

Kasta filen com.apple.Mail.plist.

Starta sedan om Mail och fyll i alla inställningar från början.

Det blir lite konstigt med dubbla mail men det fungerar och man kan avsluta programmet.

Lycka till

hälsningar

Christer

:skondans:

Funkade helt felfritt när jag följde instruktionen och jag behövde inte ens fylla i några inställningar på nytt för allt funkade som det skulle direkt :rockapa:

 

Hoppas man slipper göra samma procedur när det är dax för snow leopard... det ser ju inte så lovande ut (se ovan :deppig: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...