Nicko35 Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Får ingen som helst speed när jag tankar med mitt mobila bredband fastän jag ligger stadigt runt 5mbts ner.Hemma kör jag windows/UTorrent utan problem,men när jag använder min Mac/UTorrent via mitt mobila bredband så sunkar det som bara den.När jag kollar o preferences så står det incoming Tcp port-No incoming connection.Måste jag göra någon inställning på min Mac?Och vilken port ska jag välja?Kan det va uTorrent som spökar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lar-sode Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Får ingen som helst speed när jag tankar med mitt mobila bredband fastän jag ligger stadigt runt 5mbts ner.Hemma kör jag windows/UTorrent utan problem,men när jag använder min Mac/UTorrent via mitt mobila bredband så sunkar det som bara den.När jag kollar o preferences så står det incoming Tcp port-No incoming connection.Måste jag göra någon inställning på min Mac?Och vilken port ska jag välja?Kan det va uTorrent som spökar? Kan vara din brandvägg i systeminställningar kolla där... (Du kanske måste tillåta uTorrent att passera genom brandväggen). Alternativt kanske din mobila bredbandsleverantör blockerar torrent protokollet för att den slukar för mycket bandbredd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicko35 Posted February 19, 2009 Author Share Posted February 19, 2009 Har kollat min brandvägg men den är inställd på att tillåta alla inkommande anslutningar.Jag ska väll inte behöva öppna några portar när jag inte har en router,eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Gissar på att din operatör blockar bittorent för att det drar för mycket trafik. Provat kryptering? Eller det kanske inte går i uTorrent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Lundberg Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Med mitt 3g-internet (visserligen i Mongoliet, men kan vara samma sak på annat håll) får jag ingen egen IP-adress utan sitter tillsammans med andra användare bakom en central brandvägg. Detta göra att jag också får riktigt dålig hastighet med BT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.