Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

tangentbord i stället för mus


JannaA

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har länge funderat och letat hur jag gör för att markera och bekräfta i en spara-ruta utan att använda musen. Skulle velat ha visat rutan här men vet inte hur man gör. Ni förstår nog vad jag menar ändå. Alltså rutor där man markerar och bekräftar om man vill Spara, Spara inte eller avbryta.

 

I Windows är det så enkelt, där använder man bara piltangenterna för att ändra sitt val.

 

Jag har letat i kortkommando-inställningar och hittat kommandot ctrl+F7 och flytta med piltangenterna men det funkar inte riktigt. Spara-markeringen förblir ändå det markerade alternativet. Har jag kanske missat någon idiot-enkel detalj? Ska tillägga att jag har en iMac med trådlöst tangentbord.

 

Nej, jag saknar inte Windows det minsta. OS X är helt underbart men jag har just nu hängt upp mig lite på just denna grej.

 

Mycket tacksam för svar

Hälsningar /Janna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har det så här, flyttar du fokus med tab... den med ring runt trycker du på mellanslag för att välja

 

post-10749-1234985242.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utmärkt beskrivning av Tatari

men om du är ny och inte känner igen bilden så är det på svenska:

applemenyn med ett äpple på uppe till vänster > systeminställningar> tangentbord och mus. >

kortkommandon. markera tangenbordstjänster alla reglage.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha! Mellanslag! Det hade jag inte prövat innan och det funkar ju utmärkt. TACK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...