Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Rädda SAAB eller inte?

canoner

Recommended Posts

• Replies 227
  • Created
  • Last Reply
Nej, tycker dem kan lägga ner SAAB. Då dem inte gör bra bilar alls.

Räcker med Volvo som inte heller gör bra bilar.

Låt tyskarna gör det dem är bäst på..

SAAB har väl egentligen alltid varit en flygplanstillverkare som för att sysselsätta plåtslagarna byggde bilar när inte kronan beställde tunnor? Har SAABs biltillverkning någonsin varit lönsam?

Jag tycker inte att att svenska skattepengar ska användas som stöd till utländska bolag. Helst inte heller till svenska bolag. Men det är en knepig situation.

Opel och Ford räknas väl fortfarande som tyska?

Men likförbannat dålig kvalitet.

Japanerna och Koreanerna verkar båda veta vad det är fråga om, kvalitet till lågt pris.

Tyskarna, BMW och Merzedes, kvalitet till högt pris, men ändå inte samma höga kvalitet som japsen.

Kvalitet, må så vara, men plastigt och krångligt att arbeta med är dem. BMW och Audi har båda mycket högre kvalitet som t.ex. Hyundai eller Subaru. Subaru är sjukt fina bilar, men de är inte riktigt där än.

Sen ska det ju vara bakhjulsdrivet och snyggt med, så det ända märket som återstår är ju BMW :P

SAAB har väl egentligen alltid varit en flygplanstillverkare som för att sysselsätta plåtslagarna byggde bilar när inte kronan beställde tunnor?

Precis. De borde använt kompetensen till att bygga bilar som verkligen kan flyga. Detta skulle räddat företaget.

Sen ska det ju vara bakhjulsdrivet och snyggt med, så det ända märket som återstår är ju BMW :P

Är du pizzabagare eller inom restaurangbranschen?

Precis. De borde använt kompetensen till att bygga bilar som verkligen kan flyga. Detta skulle räddat företaget.

:lol:

Det bästa av svensk och tysk teknik: Den flygande öltunnan......

side-flying-barrel.jpg

Hahaha.

....

Statsstöd skulle kunna utgå för uppstart av verksamhet, utökande av verksamhet, tillfälligt understöd på grund av oförutsedda händelser ( och även avveckling ). Detta under förutsättning att företaget är sunt och har välskött ekonomi och kan bedömas ha en expansiv framtid.

Att hålla ett olönsamt företag under armarna i en branch som är svårt överhettad och där möjligheterna att ha en expansiv framtid är minimala är bara dumt på alla sätt, även om det drabbar en kär gammal vän :cry: och en stor del av Sverige.

SAAB :wub: :wub: :cry:

Vet inte men är inte det där italienska flaggan?

Caproni är italiens svar på SAAB aviation. De var de som byggde dukklädda plan i trä som Sverige köpte några under andra världskriget. De tålde inte fukten vid Vänern utan ruttnade upp fort. Enligt uppgift ska vingarna gått av på ett plan som höll på och startade och lagt sig snyggt på sidan om startbanan.

Jo. Okej vill du inte tas på allvar som vuxen så fortsätt så då, det var ett tips i all välmening.

Okej, nej jag kommer ju inte tas som vuxen bara för att jag använder "dem". :tarskratt:

Okej, nej jag kommer ju inte tas som vuxen bara för att jag använder "dem". :tarskratt:

Det allra värsta är att de med största sannolikhet inte är ditt fel utan skolans! Har haft ett väldigt sjå med att lära barnen skillnaden mellan de och dem de är subjektsform som jag, och dem är objekts-

form, som mig.

En av barnens lärare sa så här: Vi brukar inte bry oss om i fall barnen skriver fel -vi vill inte ta ifrån dem skrivglädjen! Vad jag tänkte om den läraren lämpar sig bara delvis för tryck .....snömos...och pappskalle.... går att trycka men sen.....

Rädda SAAB, genom att låta det konka så en dugligare ägare kan ta över inkromet.

Att slänga skattepengar i ett såll räddar inte SAAB, bara kunder kan rätta SAAB.

Det allra värsta är att de med största sannolikhet inte är ditt fel utan skolans

Heter det inte DET?

;-)

om ett företag inte klarar sig så ja, då är det lika bra att det försvinner, det var som nån sa här att vi har ju faktiskt överkonsumtion på bilar, så det gör ju inget att ett bil företag försvinner.........

så nej svenska staten ska inte ge pengar till saab......

Vad ska 25.000 arbetslösa runt Trollhättan ägna sig åt?

Fiska haj, tumlare och annat smått och gott ute i havet?

Eller ska vi skicka upp dem till Stockholm och söka jobb?

Det är inte bilproduktionen som är problemet, det är vad vi gör med människorna som drabbas, vad ska de sysselsätta sig med.

Det är inte bilproduktionen som är problemet, det är vad vi gör med människorna som drabbas, vad ska de sysselsätta sig med.

Jaaa du. De kommer nog inte på nåt att göra i framtiden ska du se...

Några kommer garanterat gråta ut i Aftonblasket... om de nu inte gjort det (läser den inte)? "Bil, barn, hus & lån" & allt det där....

En dålig: Vad kommer VD'n säga när SAAB kånkar?

Till Stockholm flyttar de aldrig! :D

Det är värre än bara Trollhättan. SAAB har ibland kallats "Dalslands sista åretruntjobb". Alla kommuner från Lilla Edet i syd till Åmål i norr, från Tanum i väster till Skara i öster drabbas.

Det viktiga är att de kommer till skott snart trots allt. Vet man att SAAB försvinner eller överlever kan man gå vidare men den här vänta på vadå, den tär på folk.

De får börja fånga val, de gör de på Island nu, det är bra.

Om staten ger pengar till Saab, då kommer jag att börja skattefuska. Om de däremot ger stöd till de arbetslösa så att de hittar nya jobb, då gör jag inte det. Jag är solidarisk med mina medmänniskor, men inte med företag.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...