Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Shapeshifter för leopard?

Jaakkola

Recommended Posts

Alltså jag skulle vilja piffa upp min macbook som jag kör leopard på med något program som typ shapeshifter. Jag vet att det inte funkar för leopard men skulle det finnas något liknande som man kan använda??? Please hjälp :totaltgalen:

Alltså jag skulle vilja piffa upp min macbook som jag kör leopard på med något program som typ shapeshifter. Jag vet att det inte funkar för leopard men skulle det finnas något liknande som man kan använda??? Please hjälp :totaltgalen:

Shapeshifter är en 68k mac emulator för Amiga, Den betydligt mer utvecklade och fullt fungerande på leopard versionen heter Basillisk II.

Sheepshaver är en PowerPC mac emulator, den fungerar bra på leopard.

---

Ursäkta, Jag missförstod ditt inlägg. Jag antar du syftar på Shapeshifter som förändrade UI:t?

Jag antar det inte finns något annat sätt än att patcha resursfilerna direkt (istället för att runtime patcha som shapeshifter gjorde) med allt vad det innebär iform av kompabilitet osv...

Det här är ju det riktigt tråkiga med Leopard, att Shapeshifter eller liknande program inte kommit ut. Det finns teman att apllicera på 10.5 som inte är beroende av någon speciell mjukvara, vilket är bra, men hur många är dessa teman och hur snygga? Precis, not that many. Det är för tråkigt, jag saknar verkligen att kunna liva upp OS:et en smula.

Här finns en del teman dock.

Finns ett gratisprogram som heter Magnifique som kommit ut i v1.0 som är en temaväljare precis som Shapeshifter. Dock har den inte så många Teman att välja mellan ännu, dock fortfarande fler än inga alls :P

Har lite fråg ang din docklayout :), hur gick du mellanrummen som är mellan ikonerna?

Jag hittade det här lilla terminalkommandot någonstans för ett tag sen

defaults write com.apple.dock persistent-apps -array-add '{tile-data={}; tile-type="spacer-tile";}';Killall Dock

Skriver (klipp/klistra) man in det i terminal och trycker enter så bildas ett tomrum som man kan flytta runt som man behagar i dockan. Skulle man vilja ta bort det är det bara att dra det ur dockan precis som man gör när man tar bort program och så.

I MacWorlds artikel "10 trix för dig som vill bli en poweruser"

http://macworld.idg.se/2.1038/1.211885/10-...i-en-power-user

tror jag de har med samma kommando under punkt 6.

Alla sitter och väntar på Façade som aldrig verkar komma.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...