Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med återställning av iPhone i iTunes på PC


Villgott

Rekommendera Poster

Hej!

JAg har sökt, men inte hittat något som hjälpt mig.

Kanske någon av er datorgurusar kan hjälpa mig?

Jag kör PC och Win XP och har problem med återställningen av min iPhone.

Jag skulle uppdatera till senaste programvaran, men det sket sig. Så jag avbröt och startade om och nu så..

Jag har kommit så långt att iTunes hittar min lur och den vill återställa den och när jag klickar på Återställ till fabriksinställningarna så går det bra en stund, men sen verkar det hänga sig.

Linjen under Äpplet på Telefonen blir fylld, men på datorskärmen så i rutan "iPhone" står det "Återställer iPhone-programvara" och den stapeln där under snurrar först ett antal varv innan den låser sig med en plupp längst till vänster i stapeln och sen händer det inget. Jag har suttit här en halvtimme nu utan att det hänt med.

Vad ska jag göra för att komma vidare?

Jag har inte haft mer än 246 bilder i telefonen, ingen massa musik eller så.

 

Tacksam för hjälp. Det känns dumt att inte ha en fungerande iPhone, man har ju skapat sig ett visst beroende.. :-)

iPhoneuppdatering.bmp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick faktiskt exakt samma problem med avbruten update och att det sedan inte går att restora, jag följde apples supportråd och för mig funkade det efter att supportartikeln rått mig att byta USB-port på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken guide följer du?

 

 

Guide? Finns det sådana får du gärna länka.

Jag tar min iPhone och ansluter den till datorn efter att jag startat iTunes och då dyker den upp och vill att jag ska återställa och det vill jag också, men problemet är att den (iTunes?) hänger sig när den håller på att "Återställer iPhone-programvara" . Där är bara 3 pluppar i stapeln som visar hur långt förloppet gått på datorn, medans stapeln på telefonen under äpplet är full.

Lite tips eller länkar på vad jag ska göra vore fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltså ingen jailbreak eller upplåsning du försöker dig på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihop!

Nej det är ingen upplåsning eller jailbrake jag försöker mig på.

Jag har en helt vanlig telia nalle och skulle uppdatera till senaste programvaran fö ratt kunna köra homerun appen i telefonen.

 

Felet kvarstår, men jag har kommit så långt nu att jag fått klart för mig att det är min dator som spökar.

Jag lånade en annan pc med iTunes och där fngerade programvaruupdateringen kanon.

Det enda är att jag är tillbaks på noll med ALLA inställningar. Så nu är det bara att lägga tid å kontakter och inställningar.

Jag får väl Bazuta min telefon sen? Fasen va trött jag blir på min dator.

Tack för hjälpen av er som försökt tänka till och hjälpa mig som inte är så insatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Guide? Finns det sådana får du gärna länka.

Jag tar min iPhone och ansluter den till datorn efter att jag startat iTunes och då dyker den upp och vill att jag ska återställa och det vill jag också, men problemet är att den (iTunes?) hänger sig när den håller på att "Återställer iPhone-programvara" . Där är bara 3 pluppar i stapeln som visar hur långt förloppet gått på datorn, medans stapeln på telefonen under äpplet är full.

Lite tips eller länkar på vad jag ska göra vore fint.

 

Aha, missförstod.. Tog förgivet att du menade jailbreak :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...