Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dubblera bildskärm


lasson

Rekommendera Poster

Har en projektor och en macbook pro så dvi->hdmi är kopplingen. I os x funkar förstås allt perfekt. I windows funkade det bra till för en stund sen. Det är ett spel i fullskärm som jag vill spela. Förut så kopplade jag bara in och startade, då var datorn i 1680x1050 och prokjektorn i 1280x720. Bildskärmsdubblering och på projektorn så visades bara mitten på skrivordet (en inzoomning av 1680x1050-ytan). När man startade spelet gick bägge i 1280x720 och allt var frid och fröjd. Tyvärr råkade jag kryssa i "utöka windows-skrivbordsytan till denna skärm" och nu är det det enda läge jag kan få projektorn att visa något i. Kan inte heller få projektorn att bli första skärm. Den verkar komma ihåg detta mellan omstarter. Finns det nåt motsvarande cmnd+alt+p+r på windows för att få den att glömma bort vad jag gjorde och bara gå tillbaka till som det var förut?

 

Alternativt, finns det nån som kan hjälpa mig ställa in så det blir rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoho?

 

Hehe, känner att jag kanske ropar i fel forum... men det finns ju mängder av windows-converts här, nån måste väl vara en windowz-wiz? Fast ni kanske helst glömmer allt vad windoze heter... skulle ju jag vilja göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej nu ska vi allt se till att inställningarna blir rätt :D

windows kommer ihåg dina inställningar som du har gjort

som jag har förståt så vill du ha projektorn som första skärm och själva dator skärmen som andra skärm?

Jag har några grejer som kan hjälpa dig men vi börjar med den enklaste

om du har xp så gör såhär för att få bort utökat skrivbord, har du vista så är ja tyvärr inte så insatt :( Men det kanske går ändå......

 

1:först så går du in på egenskaper genom att höger klicka på skrivbordet och välj flicken längst till höger inställningar alternativt start/kontrollpanelen/bildskärm, då kommer du direkt till flicken.

2:eftersom du har två skärmar (datorns skärm och projektorn) så ska det finns två alternativ under denna flick, det ja har markerat med rött.(bild 1)

 

 

3: för att ändra till att projektorn ska vara huvudskärm, så väljer du först projektorn så den är markerad, det ska antagligen stå namet på projektorn i rullisten eller vad det heter, iallafall, det som ja markerat med rött.

 

4:tryck på den så den är markerad.

 

5: på bild två ser du att jag har markerat med rött och blått.(bild 2)

kryssa för så att projektorn blir huvudbildskärm genom att boka för det som är markerat med rött

 

6: avboka den blå så ska problemet kanske vara löst.....

 

Skriv till mig om det funkade eller inte. pröva med det här först.... om det inte fungerade så skulle ja vilja veta först vilket grafikkort du har ati eller nvidia.

du får ursäkta min stavning om det bnlir lite kneppigt ibland :blush:

 

MVH Alexander

post-19878-1235125436_thumb.jpg

post-19878-1235125453_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...