Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur får man vilken skärmsläckare som helst som bakgrund?

Fredda81

Recommended Posts

Genom Onyx (samt terminalen även om jag är ovetande om hur man bär sig åt där) kan man få en skärmsläckare som skrivbordsbakgrund (som ni alla garanterat vet) men trots att jag kopierat mina nerladdade skärmsläckare från hemmappen /library/screensaver. till den samma i roten dyker den inte upp i Onyx som en av skärmsläckarna man kan välja.

Beror det på att de inte är apple-auktoriserade (kom upp ett sådant meddelande när jag kopierade över dem till rot-mappen men jag skrev in mitt admin-lösen och kopierade ändå och i kontrollpanelens skärmsläckar-väljare dyker de nu upp bland apple´s egna som följer med default men de går ändå inte att välja i Onyx. Någon som vet varför och hur detta går att lösa? Kan man genom något program autentisera en skärmsläckare eller är det onyx som det är "fel" på?

Tacksam för ett hjälpande svar //Vänligen Fredde

Ps. Jag gillar att ha en snygg skärmsläckare på skrivbordet och det syns knappt på CPU mätarna på min Macbook alu C2D 2,4 GHz att de är igång, det beror kanske på den nya GPU:n. Men i alla fall så är kraften de upptar försumbar och jag stänger bara av det när jag ska konvertera video och liknande som tar lite tid eller har med datorn ut och alltså måste spara batteri.

Kapar tråden lite. Jag hade tänkt att fixa rörlig skrivbordsbakgrund, men då ska det vara lufsande elefanter på savannen. De får gärna ta sin tid över skärmen. Vet ni var man kan hitta det? :fundersam:

Annars kan du ladda ner en liten widget. :ThumbsUp:

http://www.apaulodesign.com/widgets/wallsaver.php

Är väldigt enkel och funkar suveränt för mig...

Har dock ingen aning om var du kan hitta lufsande elefanter :P

Tack, har läst om den widgeten förut. Jag fattar inte varför jag inte tänkte på det. Jag tackar och bockar för denna "eye opener" så den lilla widgeten gjorde susen - klarar av vad Onyix inte gör, Tack!

mvh Fredde

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...