Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fläktliknande ljud


Ginosso70

Rekommendera Poster

Hejsan! Om jag sitter på normalt avstånd från datorn i en rätt tyst ljudmiljö kan jag uppfatta ett ganska konstant blåsande ljud som av en fläkt, vilket härrör från området där hårddisken sitter - har jag kunnat bekräfta genom att leta med örat mot chassit. Den saken är biff. Men innan jag fick den här macbook alu så hade jag en annan som jag fick bytt p.g.a. en defekt. Men hos den upplevde jag inget sådant här ljud? Den tyckte jag var tyst som i en grav.

 

Men det kan ju givetvis vara en psykologisk grej. Jag upptäckte ljudet i fredags och då hade jag haft datorn i tre dagar - så det kan ju vara så på alla macbooks bara det att när jag upptäckte det så vet jag ju liksom vad jag ska leta efter och då hör man det ju.

 

Men har någon samma, eller är era knäpp knäpp tysta. Helt ljudlösa, inte ett smack?

 

Tacksam för svar.

 

Nojjig macbook aluminium - ägare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma ljud här. Det försvinner dock om jag lägger handen på ytan över hårddisken. Skulle tro att det är vibrationer från hårddisken som ger ifrån sig ljudet, och det är nog helt naturligt. Ingenting jag stör mig på i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.


×
×
  • Skapa nytt...