Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Dashboard - Omvandlare

KMN

Recommended Posts

Har installerat Leopard på min PowerBook G4 och plötsligt är en widget - Omvandlare - i Dashboard engelskspråkig. Operativsystemet är på svenska och när jag körde Tiger var samma widget svensk.

Inser att mitt problem är av modell mindre, men det är likväl irriterande. Några tips?

Jag har redan försökt med att slänga .plist-filer (dashboard, dashboard.client och widget.unitconverter) och ladda widgeten på nytt (cmd + r).

Tack på förhand.

Samma sak hände för mig ett bra tag sedan. Jag kollade då runt i själva widgeten och vad det fanns för filer i den. Hittade språkfilerna och kollade i dom. Det verkar som om att de svenska språkfilerna inte längre innehåller en svensk översättning. Försökte ändra det manuellt, men p.g.a. skivbehörigheter kan jag inte spara över den gamla språkfilen.

Så det är bara att stå ut med det. Tyvärr...

Efter ditt svar kollade jag också språkfilerna i widgeten. De innehåller svensk översättning, men konstigt nog är inte allt översatt. Är det så det ser ut i Leopard? Verkar lite halvfärdigt...

Så jag tog och kopierade localizedStrings.js från en annan mac som kör Tiger och ersatte den i widgeten.

Det verkar funka. Nu är widgeten helsvensk igen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...