Nyhetsroboten Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Näringsutskottet sa idag ja till IPRED-lagen vilket betyder att riksdagen med största sannolikhet går på samma linje och röstar igenom lagen - redan nästa onsdag. Läs hela nyheten på MacWorld.se! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spindel Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Sitter med öppet trådlöst just nu så ipred kommer ändå vara tandlös mot mig. Dock måste jag kolla upp om det inte finns något smidigare sätta att gå runt den här lagen då det ändå blir djävla energikrävande besvär och tjafs att få hatbrev etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2mkr Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Jag har hört att om du får ett av dessa kravbrev så är det upp till dig själv att bevisa att det inte är du som laddat ner detta. Alltså visa loggar från din router på anslutna mac-adresser som kan ha laddat ner/upp vid den tidpunkten. Jag vet inte om det stämmer utan är endast något jag hört från en extremt osäker gälla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spindel Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Jag har hört att om du får ett av dessa kravbrev så är det upp till dig själv att bevisa att det inte är du som laddat ner detta. Alltså visa loggar från din router på anslutna mac-adresser som kan ha laddat ner/upp vid den tidpunkten. Jag vet inte om det stämmer utan är endast något jag hört från en extremt osäker gälla. Omvänd bevisbörda ingår inte i IPRED lagen så vitt jag vet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.