Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bra skydd till iPhone


Gäst Moxie

Rekommendera Poster

Ville bara berätta att jag beställde en "Power support air jacket" till min iPhone via apples hemsida. Det är ett bakstyckeskydd plus medföljande displayskydd. Kändes lite dyr, men efter att ha letat runt efter alternativa skydd så fastnade jag slutligen för detta.

Efter att ha provat det så kan jag med gott samvete säga att det känns helt rätt. :galetglad:

 

Jag ville ha ett skydd som inte förändrar utseendet på telefonen alltför mycket och som inte heller gör telefonen särskilt mycket större (det här är 0,7 mm tjockt). Dessutom hoppades jag på ett displayskydd som inte blev bubbligt.

Här fick jag precis vad jag önskade.

 

Bakstyckeskyddet är inte högblankt, utan lite lagom strävt. Tillräckligt för att ligga bra i handen, men

inte så strävt så att alla dammkorn fastnar på det.

Det var väldigt lätt att sätta fast på telefonen. Finns i svart och genomskinligt.

 

Displayskyddet lade sig mjukt och fint över displayen och lämnade inte minsta lilla bubbla.

 

Om du är ute efter samma egenskaper på skydd som jag var så kan jag rekommendera det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt med lite rekommendationer på forumet istället för bara frågor hela tiden :)

 

Och jag rekommenderar Incase Slider för de som söker ett skydd :)

Själv kör jag naturellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

jag kör bodyguardz (www.bodyguardz.com) och det är också kanon.

Tunnt silikon liknande material som står emot repor och liknande mycket bra.

Kanske något svårt att sätta på baksidan men när den väl är på tycker inte jag det finns något bättre.

Slipper använda större skydd som förstör själva elegansen med iphonen.

 

Positivt också att man får två framsidor och baksidor då man beställer, så om det skulle skit sig första gången har man ett andra försök.

Den har inte heller apelsineffekten, alltså att den blir knottrig utan är helt slät och försämrar inte touchen på displayen.

 

Rekommenderar starkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

jag kör bodyguardz (www.bodyguardz.com) och det är också kanon.

Tunnt silikon liknande material som står emot repor och liknande mycket bra.

Kanske något svårt att sätta på baksidan men när den väl är på tycker inte jag det finns något bättre.

Slipper använda större skydd som förstör själva elegansen med iphonen.

 

Positivt också att man får två framsidor och baksidor då man beställer, så om det skulle skit sig första gången har man ett andra försök.

Den har inte heller apelsineffekten, alltså att den blir knottrig utan är helt slät och försämrar inte touchen på displayen.

 

Rekommenderar starkt!

 

 

Beställde du din på deras hemsida? om ja, hur mycket kosta det med allt frakt o pris för varan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag beställde på deras hemsida, tror det kostade ca. 300 kronor då jag beställde dock lite dyrare nu med dollarn.

Själva guardzen kostar 24.50 dollar frakten runt 13 tror jag om man tar det billigaste men det hittar du på hemsidan.

Men sedan är det billigare om man köper två paket dela på frakten.

 

Jag tycker absolut det är värt det.

Sedan har de lifetime replacements, alltså att om du inte är nöjd eller om du byter ut din guard kan du skicka tillbaka den till dem och få en nya fram och baksida för typ 35 kronor inkl frakt. Riktigt bra.

 

Tog någon lite mer än en vecka innan jag fick hem det. de ligger ju i usa.

 

Hör av dig om du köper kan jag tipsa om lite innan du sätter på dem...

 

yo

 

Beställde du din på deras hemsida? om ja, hur mycket kosta det med allt frakt o pris för varan?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag beställde på deras hemsida, tror det kostade ca. 300 kronor då jag beställde dock lite dyrare nu med dollarn.

Själva guardzen kostar 24.50 dollar frakten runt 13 tror jag om man tar det billigaste men det hittar du på hemsidan.

Men sedan är det billigare om man köper två paket dela på frakten.

 

Jag tycker absolut det är värt det.

Sedan har de lifetime replacements, alltså att om du inte är nöjd eller om du byter ut din guard kan du skicka tillbaka den till dem och få en nya fram och baksida för typ 35 kronor inkl frakt. Riktigt bra.

 

Tog någon lite mer än en vecka innan jag fick hem det. de ligger ju i usa.

 

Hör av dig om du köper kan jag tipsa om lite innan du sätter på dem...

 

yo

 

aha oki tack, men är en lite amatör på sånt här näthandel, hur är det tar dem svenska pengar från ens konto eller? :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha oki tack, men är en lite amatör på sånt här näthandel, hur är det tar dem svenska pengar från ens konto eller? :utskallning:

 

 

Klart de tar pengar från ditt konto, du skickar ju inte cash :)

jag gjorde så att jag valde att ge mina visa-kort uppgifter.

Smidigt och enkelt.

 

Men om du inte vill ge ut dina uppgifter så kan du använda e-kort.

Det finns med swedbank och skapar ett eget visa-kort med tillfälliga uppgifter,

då behöver du inte vara orolig att de tar mer pengar från dig vilket jag inte tror att de gör.

e-kort är gratis för övrigt.

 

Kanske finns andra alternativ än e-kort med men det kan du läsa på hemsidan.

 

Yo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha oki tack, men är en lite amatör på sånt här näthandel, hur är det tar dem svenska pengar från ens konto eller? :utskallning:

 

Eller så köper du invisibleSHIELD hos din närmsta Mac-återförsäljare för 249:-

Funkar typ exakt samma som Bodyguardz och har samma garantier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så köper du invisibleSHIELD hos din närmsta Mac-återförsäljare för 249:-

Funkar typ exakt samma som Bodyguardz och har samma garantier.

 

Måste säga att bodyguardz är bättre.

För det första så får man 2 av varje.

Sedan så känns bodyguardz mycket bättre på.

Inte lika struggligt som Invisibleshield.

 

Köp bodyguradz, någon gång ska vara den första för internethandel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att bodyguardz är bättre.

För det första så får man 2 av varje.

Sedan så känns bodyguardz mycket bättre på.

Inte lika struggligt som Invisibleshield.

 

Köp bodyguradz, någon gång ska vara den första för internethandel!

 

hehe ok, hhe blev litet missförstånd det jag undrade var liksom hur och vem är det som liksom ändrar mina pengar så liksom det ändras till 24.95 dollar + frakten. för man har ju inte amerikansk valuta på konto, så undrade hur det går till o så liksom. Har handlat på nätet förut ex: apple store, men ej amerikansk butik om ni fattar ;)

 

 

Sen är det nån som användt iklear, har tänkt på skaffa in de bra för både min imac och iphonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe ok, hhe blev litet missförstånd det jag undrade var liksom hur och vem är det som liksom ändrar mina pengar så liksom det ändras till 24.95 dollar + frakten. för man har ju inte amerikansk valuta på konto, så undrade hur det går till o så liksom. Har handlat på nätet förut ex: apple store, men ej amerikansk butik om ni fattar ;)

 

 

Sen är det nån som användt iklear, har tänkt på skaffa in de bra för både min imac och iphonen.

 

Det räknas ut automatiskt efter rådande växelkurs.

Just nu blir 24.95$ ungefär 218sek.

 

Du betalar bara som vanligt, och det dras ett svenskt belopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du leva med ett lite större skydd/omslag så rekommenderas Griffin Nu. Bra pssform och du kan dra av nedre delen så att du kan ha telefonen i dockan eller annan laddare.

 

http://www.dustin.se/pd_5010151421.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du leva med ett lite större skydd/omslag så rekommenderas Griffin Nu. Bra pssform och du kan dra av nedre delen så att du kan ha telefonen i dockan eller annan laddare.

 

http://www.dustin.se/pd_5010151421.aspx

 

 

den verkar vara bra, den på minner om incase slider och det följer med rengöringskit :donjuan: inte illa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den verkar vara bra, den på minner om incase slider och det följer med rengöringskit :donjuan: inte illa

 

bra om man vill "förstöra" utseendet på iphonen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Incase Slider på min. Tycker att den blir snygg. Kollade först på en Griffin Reflect men såg olika test-video på Youtube och kom fram till att den inte skulle håll/skydda ifall man råkar tappa sin Iphone. Generellt fick Incase Slider bra betyg av testerna på Youtube. Sen att man lätt kan plocka av botten-delen för att kunna ställa den på dockan är ju ett plus. Ett tips är att kolla upp på Youtube om det finns några testvideo på fodralet du är intresserad av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ni som har köpt från bodyguardz hemsida, vad har ni skrivit i rutan county?

har försökt beställa därifrån men det går inte och jag gissar på att det är county som spökar.

har provat fylla i län,stad,land m.m. Har dessutom åäö i både stads och ortsnamnet,har provat att byta ut dom mot a&o utan framgång.

Har försökt betala med både visa och e-kort,finns även google checkout men där står det att det inte går och använda till leveranser som ska till svergie?

nån som har några ideer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra om man vill "förstöra" utseendet på iphonen...

 

 

Köp det inte då. Du vet att du kan välja va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stenofsweden
Ville bara berätta att jag beställde en "Power support air jacket" till min iPhone via apples hemsida. Det är ett bakstyckeskydd plus medföljande displayskydd. Kändes lite dyr, men efter att ha letat runt efter alternativa skydd så fastnade jag slutligen för detta.

Efter att ha provat det så kan jag med gott samvete säga att det känns helt rätt. :galetglad:

 

Jag ville ha ett skydd som inte förändrar utseendet på telefonen alltför mycket och som inte heller gör telefonen särskilt mycket större (det här är 0,7 mm tjockt). Dessutom hoppades jag på ett displayskydd som inte blev bubbligt.

Här fick jag precis vad jag önskade.

 

Bakstyckeskyddet är inte högblankt, utan lite lagom strävt. Tillräckligt för att ligga bra i handen, men

inte så strävt så att alla dammkorn fastnar på det.

Det var väldigt lätt att sätta fast på telefonen. Finns i svart och genomskinligt.

 

Displayskyddet lade sig mjukt och fint över displayen och lämnade inte minsta lilla bubbla.

 

Om du är ute efter samma egenskaper på skydd som jag var så kan jag rekommendera det här.

 

Om det håller samma kvalitet som deras skärmskydd kan det utan tvekan vara intressant...

Hur ser fodralet ut nu efter några veckors användning, köpte du vit, svart eller genomskinligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag säger iwrap! www.getiwrap.com

lite småplock att få på men för 12 dollars med frakt är det helt klart ett prisvärt alternativ om man vill behålla sin iphone i originalutseende...

rekommenderas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Switchasy capsule rebel elr capsule neo e dom bästa skydden som finns till iphone! Kommer med två screen shields, en rengöringsduk, en dock adapter, en adapter för 32 pins intaget för att skydda det från smuts som kan komma in och samma sak för hörlursintaget finns och ett movie stand!

 

För skärmskydd rekommenderar jag power support anti glare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stenofsweden
Ville bara berätta att jag beställde en "Power support air jacket" till min iPhone via apples hemsida. Det är ett bakstyckeskydd plus medföljande displayskydd. Kändes lite dyr, men efter att ha letat runt efter alternativa skydd så fastnade jag slutligen för detta.

Efter att ha provat det så kan jag med gott samvete säga att det känns helt rätt. :galetglad:

 

Jag ville ha ett skydd som inte förändrar utseendet på telefonen alltför mycket och som inte heller gör telefonen särskilt mycket större (det här är 0,7 mm tjockt). Dessutom hoppades jag på ett displayskydd som inte blev bubbligt.

Här fick jag precis vad jag önskade.

 

Bakstyckeskyddet är inte högblankt, utan lite lagom strävt. Tillräckligt för att ligga bra i handen, men

inte så strävt så att alla dammkorn fastnar på det.

Det var väldigt lätt att sätta fast på telefonen. Finns i svart och genomskinligt.

 

Displayskyddet lade sig mjukt och fint över displayen och lämnade inte minsta lilla bubbla.

 

Om du är ute efter samma egenskaper på skydd som jag var så kan jag rekommendera det här.

 

Jag använder ett liknande som heter Moshi och finns bl.a på Kullanders i Malmö. Funkar utmärkt för mig... Jag har alltid använt Power Supports skyddsfilm (anti glare) och det är nu dags att köpa nya, funderar nu på att även inkludera skalet.

Hur reptåligt är det, hur ser ytan ut när du haft den ett tag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...