Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhoto har hängt sig - vad gör jag nu?


sven_sven

Rekommendera Poster

Hej,

Är helt ny på Mac och skulle radera en stor mängd foton i iPhoto. Det gick vägen och de hamnade i papperskorgen. Nu kom problement. När jag tryckte på "töm papperskorgen" så hängde sig programmet. Nu har det stått stilla i samma läge i två dagar.

 

På PC är det ju enkelt med ctrl+alt+delete och sedan end task. Finns det något liknande på mac?

 

Är supertacksam för ett råd?

 

 

Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in i programmet och tryck +q. Annars högerklickar du på programmets ikon i docken och väljer "tvångsavsluta" (kan hända att det står "avsluta" också).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Dock hjälpte det inte denna gången. När jag drog ur kontakten löste det sig dock. Men jag har fortfarande 20 gb bilder i soptunnan som jag inte vet hur jag ska bli av med!

Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Dock hjälpte det inte denna gången. När jag drog ur kontakten löste det sig dock. Men jag har fortfarande 20 gb bilder i soptunnan som jag inte vet hur jag ska bli av med!

Niklas

 

 

vilken iphoto har du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in i programmet och tryck +q. Annars högerklickar du på programmets ikon i docken och väljer "tvångsavsluta" (kan hända att det står "avsluta" också).

 är inte så bra att använda som beskrivning till en nybörjare då symbolen inte finns på nyare tangentbord ;)

Bättre då med ⌘ :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...