sven_sven Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Hej, Är helt ny på Mac och skulle radera en stor mängd foton i iPhoto. Det gick vägen och de hamnade i papperskorgen. Nu kom problement. När jag tryckte på "töm papperskorgen" så hängde sig programmet. Nu har det stått stilla i samma läge i två dagar. På PC är det ju enkelt med ctrl+alt+delete och sedan end task. Finns det något liknande på mac? Är supertacksam för ett råd? Niklas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aeneas Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Gå in i programmet och tryck +q. Annars högerklickar du på programmets ikon i docken och väljer "tvångsavsluta" (kan hända att det står "avsluta" också). Link to comment Share on other sites More sharing options...
sven_sven Posted February 17, 2009 Author Share Posted February 17, 2009 Tack för tipset. Dock hjälpte det inte denna gången. När jag drog ur kontakten löste det sig dock. Men jag har fortfarande 20 gb bilder i soptunnan som jag inte vet hur jag ska bli av med! Niklas Link to comment Share on other sites More sharing options...
APPLE LOVER Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Tack för tipset. Dock hjälpte det inte denna gången. När jag drog ur kontakten löste det sig dock. Men jag har fortfarande 20 gb bilder i soptunnan som jag inte vet hur jag ska bli av med!Niklas vilken iphoto har du? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarting Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Gå in i programmet och tryck +q. Annars högerklickar du på programmets ikon i docken och väljer "tvångsavsluta" (kan hända att det står "avsluta" också). är inte så bra att använda som beskrivning till en nybörjare då symbolen inte finns på nyare tangentbord Bättre då med ⌘ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.