Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

skaffa högtalare till imac


APPLE LOVER

Rekommendera Poster

fillilutten

Dessa har jag och de är riktigt bra tycker jag. Kostar inte så jättemycket och har, som ni ser på prisjakt, ett väldigt gott omdöme. Små, snygga och väldigt mycket välljud för pengarna. Långt ifrån alla dessa vanliga datorhögtalare som de flesta av logitech/creative erbjuder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa har jag och de är riktigt bra tycker jag. Kostar inte så jättemycket och har, som ni ser på prisjakt, ett väldigt gott omdöme. Små, snygga och väldigt mycket välljud för pengarna. Långt ifrån alla dessa vanliga datorhögtalare som de flesta av logitech/creative erbjuder.

Vilka "dessa"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

H&K Sound Sticks är riktigt bra. Jag uppfattar ljudet som mycket neutralt, men subben gör att det det går att få en hel del bastryck. De klarar att spela på hög volym utan att dista speciellt mycket.

 

Mycket nöjd med mina, som jag köpte som demo-ex i en PC-butik. Jag framhöll till säljaren att jag var osäker på om det verkligen kunde funka till en PC eftersom det var ju "Apple Design" på högtalarna. Till slut fick jag loss dem för omkring 550 kr. Passade och passar fortfarande perfekt till min G4 MDD.

 

Det går att spara pengar på PC/Apple kriget. :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör ett par MicroPods, med en sub från IBM! MicroPodsen spelar nyanserat med helt ok bas. Men det fyllde inte riktigt ut ljudet i hela rummet vid högre volym så jag hittade subben på en loppmarknad för några tior. Scandyna gör egna subwoofers i skön Podstil som säkert spelar tio gånger bättre men till 50 gånger priset!

 

http://www.podspeakers.com/Products/Micropod_SE_Active.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Bra tråd..passar mig som tänker skaffa iMac.

Jag funderar att köpa nån av dessa:

Logitech Z-4

http://www.logitech.com/index.cfm/speakers...50&cl=se,sv

 

Logitech Z-5

http://www.logitech.com/index.cfm/speakers...3&cl=se,sv#

 

Nån om har nån av dessa som kan säga vilken är mest värd att köpa av dom? Jag funderar Z-5 pga av fjärren.

 

Om jag hade ännu mer pengar så hade jag nog investerat i dessa:

BeoLab 4 PC B)

http://www.bang-olufsen.com/beolab4pc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pollybengtsson
Jag kör ett par MicroPods, med en sub från IBM! MicroPodsen spelar nyanserat med helt ok bas. Men det fyllde inte riktigt ut ljudet i hela rummet vid högre volym så jag hittade subben på en loppmarknad för några tior. Scandyna gör egna subwoofers i skön Podstil som säkert spelar tio gånger bättre men till 50 gånger priset!

 

http://www.podspeakers.com/Products/Micropod_SE_Active.aspx

 

 

Vilka ingångar har MicroPodsN`?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka ingångar har MicroPodsN`?

MicroPodsen har vanlig 3.5mm ingång och en sub-utgång. Mina är Micropod SE (en aktiv och en passiv högtalare). Ifall du har en separat förstärkare så behöver du inte SE-paketet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs genom testet som är länkat längre supp så får du en bra uppfattning om utbud och priser. Personligen så hade jag köpt Harman Kardon Soundsticks II om jag inte redan haft mina d'feldt. Harman är hyffsat billiga samt att de har bra ljud, hade en polare i skolan som ägde ett par sådana så därför vet jag..

H*****e va fuuuuula de är... jag fattar inte hur man kan tycka de är snygga. Inte är de praktiska heller... Men smaken är som baken säger man ju ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Valet står mellan H&K Soundsticks II, Bose Companion 2 och dfeldt Audioengine 2. Ni som har haft tillgång till dessa, vilken skulle ni rekommendera? Audioengine 2 kostar lite väl mycket men frågan är bara om det är värt priset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är högtalarna viktiga men det gäller även att satsa på ett bra ljudkort och en förstärkare som kan göra ljudkort och högtalare så bra som de är.

En anläggning är inte bättre en de sämsta delen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En anläggning är inte bättre en de sämsta delen.

Alldeles rätt. (Ja, förutom stavningen då ;) )

Och den sämsta delen brukar vara högtalarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Soundsticks II och är mer än nöjd med ljudet. De är inte helt fula heller...

Bara en nackdel. Det lyser blått i "baslådan" och frugan tyckte det var så jobbigt att jag fick mecka mig in i den och släcka ljuset...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Harman/Kardon soundsticks II och är mycket nöjd med dem. Ljudet är mycket bra även när volymen är ganska hög. De ser mycket bra ut och priset är helt ok. Den blåa lampan har jag aldrig uppfattat som irriterande, snarare som en bonus...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...