Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

skaffa högtalare till imac


APPLE LOVER

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Undrar om ni kan rekomendera ett par snygga o bra högtalare som passar in till min imac design.

 

tack i förhand! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla in d'feldt

http://www.abtech.se/Category?categoryId=3...8=an67aqddsek2b

 

MacWorld högtalartest:

http://macworld.idg.se/2.1038/1.143102

 

Kan även rekommendera Altec Lansing VS2321

Fanns på Media Markt för 449:- Mycket prisvärda tycker jag.

 

problemet med bose högtalare är dem är inte alls fina, :detvarintejag: vill ha bra och fina ska passa in till imac designen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

saftigt pris :P

 

Mjo, de kostar skjortan, men spela musik genom högtalare gjorda av kaffefilter är ju inget man vill göra heller! ;) De är ju iofs mer än bara ett par enkla datorhögtalare..de fungerar lika bra på en fest i vardagsrummet samt att de har laddare/input osv för iPod ovanpå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, de kostar skjortan, men spela musik genom högtalare gjorda av kaffefilter är ju inget man vill göra heller! ;) De är ju iofs mer än bara ett par enkla datorhögtalare..de fungerar lika bra på en fest i vardagsrummet samt att de har laddare/input osv för iPod ovanpå.

 

 

aa, men har sneglat väldigt mkt på JBL spyro :ThumbsUp:högtalare de ser bra ut men ljud mässigt vet jag inte, JBL oftast bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aa, men har sneglat väldigt mkt på JBL spyro :ThumbsUp: högtalare de ser bra ut men ljud mässigt vet jag inte, JBL oftast bra.

 

Läs genom testet som är länkat längre supp så får du en bra uppfattning om utbud och priser. Personligen så hade jag köpt Harman Kardon Soundsticks II om jag inte redan haft mina d'feldt. Harman är hyffsat billiga samt att de har bra ljud, hade en polare i skolan som ägde ett par sådana så därför vet jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet med bose högtalare är dem är inte alls fina, :detvarintejag: vill ha bra och fina ska passa in till imac designen.

Har du en alu-iMac så passar de väl utmärkt. Bose har 2.1-system också som ser lite tuffare ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs genom testet som är länkat längre supp så får du en bra uppfattning om utbud och priser. Personligen så hade jag köpt Harman Kardon Soundsticks II om jag inte redan haft mina d'feldt. Harman är hyffsat billiga samt att de har bra ljud, hade en polare i skolan som ägde ett par sådana så därför vet jag..

 

 

aa kanske slår till och köper ett par harma kardon soundsticks, :fundersam: men vet ej varför jag har fastnat så på dem jävla JBL Spyro högtalarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv d'feldt och de är grymt j***a bra!! :D

 

Dessa för att vara exakt:

http://www.abtech.se/ItemInfo?itemId=34046...8=1w0ueclfq7etd

"Per st 3 495.00 SEK"

Alltså nästan 7000kr för ett par alltså. Eller?

 

Läs genom testet som är länkat längre supp så får du en bra uppfattning om utbud och priser. Personligen så hade jag köpt Harman Kardon Soundsticks II om jag inte redan haft mina d'feldt. Harman är hyffsat billiga samt att de har bra ljud, hade en polare i skolan som ägde ett par sådana så därför vet jag..

Jag har ett par Harman Kardon Soundsticks II som jag är nöjd med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det går knappast hitta en par högtalare som passar bättre designmässigt till iMacens design än dessa. Min flickvän kör dom och jag har ett par gånger blivit förundrad över hur hur bra dom smälter ihop. Svart, aluminium och snartlikt rundade hörn.

 

Priset är rimligt också, tror dom går för någonstans mellan 800-1400.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett par Harman Kardon Soundsticks II som jag är nöjd med.

 

Jag håller med. Drygt 1200 kr hos tysken (Media Markt). Jag har köpt två par så att åtminstone två av husets -alldeles för många- datorer har schysst ljud!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går knappast hitta en par högtalare som passar bättre designmässigt till iMacens design än dessa. Min flickvän kör dom och jag har ett par gånger blivit förundrad över hur hur bra dom smälter ihop. Svart, aluminium och snartlikt rundade hörn.

 

Priset är rimligt också, tror dom går för någonstans mellan 800-1400.

 

 

nja gillar dem inte av nån anledning, slår till på Harma kardon soundsticks eller JBL SPYRO :skrattaat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med. Drygt 1200 kr hos tysken (Media Markt). Jag har köpt två par så att åtminstone två av husets -alldeles för många- datorer har schysst ljud!

 

 

mejla media markt och fick svar att Harma Kardon soundsticks II kostar 1490 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mejla media markt och fick svar att Harma Kardon soundsticks II kostar 1490 kr.

Är det butikspris eller internetpris? Vet inte hur det är hos just MediaMarkt, men ofta är det så att butikspriset är dyrare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det butikspris eller internetpris? Vet inte hur det är hos just MediaMarkt, men ofta är det så att butikspriset är dyrare.

 

 

Mediamarkt säljer inga varor via internet, kolla själv www.mediamarkt.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sj har jag kopplat min macbook til en bloomblaster från JVC et 7h*'****es tryck är det e den 2 st 16cm bas element :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sj har jag kopplat min macbook til en bloomblaster från JVC et 7h*'****es tryck är det e den 2 st 16cm bas element :D

Är det bara "tryck" du vill ha, köp den här:    :devil:

http://www.sunfire.com/productdetail.asp?id=9

Förstärkare på 2700W.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

rockar nu ett par vita B&O Beovox CX50or(Till vänster) till min vita MacBook, tyvärr har membranen pajjat så de måste fixas, just nu är de tjepade xD

 

1CX50-CX100-72.jpg

 

Allt drivs av en Marantz 2220B StereoReciever (Y) (Tyvärr är min (pappas) i lite halvkasst skick)

 

2220b.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...