Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bygg egen dator, OS X på den


AlexHansson

Rekommendera Poster

Inget vidare, köp dig en Mac Mini istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget vidare, köp dig en Mac Mini istället

 

 

jag hoppas verkligen du satt dig in i ærendet och inte bara "propsar" på att en eventuellt ny medlem på forumet skall køpa sig en gammal och relativt dåligt dator før dyra pengar bara før att du tycker han måste ha æpplet?

 

Till trådskaparen:

 

Finns någon sida om vilken hårdvara som ær kompatibel(och ja då blir det exakt samma sak som en riktigt æpple-maskin førutom designen och kostnaden) ær dock inte så belæst eftersom jag sjælv har den "nya" alubooken....

 

Hoppas någon annan hær kan ge dig svar, helst också om någon kunde peka ut ett forum dær folk ær lite mer øppna før hackintosh(før ærligt hær finns en viss arrogant attityd gentemot hackintoshar)

 

Så mitt tips, læs på(sorry før att jag inte kan bidra med lænkar) fixa dig en hackintosh, førstå va bra leopard ær i jæmnførelse med vista, køp sedan en riktigt mac(om du kænner før det vill sæga)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ladda ner en hackad version av OSX, sedan hoppas att det finns hemgjorda drivrutiner för dina delar, sedan leva med ett OS som kan krascha när som helst. Du har ingen garanti, och du kan inte installera vissa uppdateringar.

 

OSX på PC är kul att leka med men saknar den stabilitet jag skulle vilja ha till min huvuddator.

 

 

 

Mer information hittar du knappast här. Se istället den officiella hemsidan för projektet, www.insanelymac.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det fungerar.

 

Men lite som Penna_ha skriver, det kräver väldigt mycket jobb att underhålla systemet om man inte lyckas med en EFI lösning villsäga, Stabiliteten däremot har jag personligen inte haft något problem med på någon dom PCs jag installerat OS X på.

Däremot så kan det vara svårt att få diverse enheter att fungera som dom ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

http://www.dustin.se/pd_5010201295.aspx

http://www.dustinhome.se/pd_5010201295.aspx

 

Funkar det att använda OS X Leopard på någon av dom?

 

Intressant att alla nybörjare börjar sin bekantskap med Mac OS X med ett önskan att bygga en hackintosh. Här i våran Macforum :blink:

Det är samma som om man skulle gå till prästen och be honom med assistans att genomföra djävulsdyrka i hans kyrka.

 

Ok, sk..t samma, gör så här : syrfa till InsanelyMac och plöj genom deras forum hur du klåpar ihopp en hackintosh på rätt sätt annars kan du gärna med fördel använda Google

 

p.s. Du kanske kan slå en signal till Apple och fråga dem om hjälp, det är ju de som säljer Mac OS X så kan de ge dig lite tips med din Hackintosh :citation:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt att installera MacOS X på både min och makens datorer. På min tar det tvärstopp vid boot trots att jag provat varenda skiva som släppts plus de verktyg som finns för att komma förbi problem vid boot. Aja, på min mans dator fungerar det att installera efter lite knölande, men nätverkskortet känns inte igen hur mycket jag än försökt.

 

Det är många timmar jag lagt på detta. Så många att jag om jag jobbat de timmarna haft råd med en Mac Mini eller Macbook! Om inte annat kan du ju köpa begagnat, för jobbet det innebär att hitta rätt release osv är helt enkelt inte värt det om du inte har tur att hitta en dator som innehåller exakt rätt delar som alla har fullfjädrat stöd.

 

Det är ju upp till dig, men jag kan ärligt säga att jag önskar att jag inte setat alla de timmar jag gjort och försöt få något att fungera på hårdvara det inte var tänkt att fungera på. Men men, alla är ju olika...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ är att bygga en dator själv och installera usb-dongeln efi-x i den. Har haft en sådan dator några månader och det fungerar klockrent. Kör såväl senaste OSX som Windows XP och Ubuntu på den. Inga problem att uppdatera, inga problem med mina skrivare, skanner, kamera eller iSticks. Du kan välja nivå på datorn själv; från en enkel och billig till en riktig supersnabb sak med x58-moderkort och i7-processor. Vad som är viktigt är att man håller sig till den hårdvaran som är testad, det som kallas HCL=HARDWARE COMPATIBILITY LIST. Fast jag är inte säker på att tekniken med efi-x är diskuterbart på detta forum då det finns folk som anser att det är olagligt att installera OSX på en dator som inte har Apples specifika moderkort och Apples chassi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...