Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

får aldrig min dator!


FlumDum

Rekommendera Poster

Hej jag har beställt en ny macbook från en apple premium butik (digital inn i örebro) jag har nu väntat i över 3 veckor och ringer och de säger "vi vet inte när din dator kommer" när jag köpte den så sa de att det skulle ta 1-2 veckor.

 

någon mer än jag som har denna erfarenheten av att inte få ett premulinär datum på när man får sin dator?

 

(jag beställde en macbook genom appel store fast från butik. skulle bara uppgradera ramen från 2 till 4 gb)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag förstår riktigt... Har Du beställt via Apple Store (på nätet) "fast från butiken"? Hur går det till?

 

Jag hade inte väntat så här länge. Även om det naturligt nog tar lite längre tid att köpa en dator där mer minne ska sättas in, så är detta löjligt länge.

 

Avbeställ - och köp den någon annanstans i stället.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det en macbook pro du köpt så har leveranserna senarelagts med några dagar hela tiden. så då kan det bli några veckor sent. men med den vanliga macbook vet jag inte om du ska behöva vänta så länge.

har du inget order/paket id eller liknande så att du kan spåra din order och se om den fastnat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en mini innan jul som tog drygt 3 veckor för dom skulle pilla in 2GB ram i det.

Tycker inte det verkar so konstigt att du får vänta. Har du köpt den i butik eller på

nätet? (Apple eller Digital Inn?) Håller med Kiwi att jag inte riktigt fattar men vänta

en vecka till med att avbeställa. Alla macar som skall ändras tar sin tid. Det görs av

annat folk än dom i butik...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så här. jag valde att butiken beställde åt mig via appel store då jag har erfarenhet av att appel stores leveranssätt bygger på "vi kan komma när som helst under en 1-2 veckorsperiod... hoppas du är hemma" när jag beställde min ipod vi appel store så såg jag på paketets id att produkten skippades fram och tillbaka till malmö och sen piteå (bodde i pite då) pga att jag inte var hemma och kunde skriva på papper och skit.

 

det är första anledningen till varför de beställer för då kommer den till butiken istället. andra är att det kostade typ 900 kr extra att sätta in nytt ram i butiken (visst en del av er säger säkert att det är hur enkelt som helst att byta men jag är osäker på detta och vill helst inte krångla med garanti o grejer)... så jag tänkte visst 900 spänn billigare och vänta 1-2 veckor visst. men nu när det har snart gått 3 1/2 och de i butiken säger hela tiden "står inget på min skärm så vet inte när den kommer"

 

svar på om jag fått id. nej bara butiks id inte det id:et som jag kan kolla vart paketet är osv.

 

jag är rätt lack på detta och funderar ett tag på att skita det hela och köpa en skit pc istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har som bekant leveransproblem, i alla fall när det gäller Pro

 

http://macworld.idg.se/2.1038/1.212673/mac...or-sen-leverans

 

 

Kanske du också är drabbat på ett annat vis av detta.

Det är inget ovanligt, så är det med alla produkter som är eftertraktade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan hända men det känns som man skulle vilja ha lite mer information än bara "vi vet inte" jag minns att man brukar få ett colli eller id nummer som man kan kolla hår det går med sin order men inte ens det har jag fått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det är enklare att antingen köpa från butiken eller att beställa själv från Apple Store, än att ha butiken som en mellanhand mellan kunden och Apple Store. Butiken kan knappast ha tjänat så mycket på att vara leveransmottagare av den produkt du köpte av någon annan än dem... Och det kan vara förklaringen till att det tog extra tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...