Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

problem med internhögtalare


niinisaari

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har problem med mina högtalare. Efter att ha använt hörlurar så kan jag inte höra ljudet i de interna högtalarna. Ljudreglaget går inte att använda, det är liksom fryst även om jag går in på ljudinställningarna. Trycker jag på ljudknapparna på tangentbordet kommer det även upp en symbol (en cirkel med ett streck igenom). Vad betyder det?

När datorn startas om hörs det vanliga startljudet (så det är uppenbarligen inget fel på högtalarna) och hörlursutgången fungerar utmärkt. Finns det någon inställning någonstans som jag har missat?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
Hej!

Jag har problem med mina högtalare. Efter att ha använt hörlurar så kan jag inte höra ljudet i de interna högtalarna. Ljudreglaget går inte att använda, det är liksom fryst även om jag går in på ljudinställningarna. Trycker jag på ljudknapparna på tangentbordet kommer det även upp en symbol (en cirkel med ett streck igenom). Vad betyder det?

När datorn startas om hörs det vanliga startljudet (så det är uppenbarligen inget fel på högtalarna) och hörlursutgången fungerar utmärkt. Finns det någon inställning någonstans som jag har missat?

 

Tack på förhand!

 

hej jag har fått samma problem hmm möjligtvis har du fått koll på det mvh jepsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att zappa PRAM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att zappa PRAM

 

hänger ej med förklara mer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, tar för givet att alla vet vad som menas med PRAM-reset...dumt av mig

 

 

post-113-1250799316.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, tar för givet att alla vet vad som menas med PRAM-reset...dumt av mig

 

 

post-113-1250799316.jpg

 

detta går till en ibook g3 800 mhz ibook väntar macbooken nästa vecka, men skille vilja ha denna till nästa!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket, är snickare så har ni norra pbl maila jepsson tack!!!! ooo nnnuuuuu musik f-f-n

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

nu e de fel igen provat med alt shift rp fungerar ej samma cirkel med streck igenom jepson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu e de fel igen provat med alt shift rp fungerar ej samma cirkel med streck igenom jepson

 

Inte shift, utan cmd (command)

alt, cmd, p samt r

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...