Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Motsvarighet till Outlook?!


Pox

Rekommendera Poster

Hej på er!

 

På kontoret har vi Windows XP. Vi använder Outlook för mail, kalender, kontakter och sånt. I övrigt har vi bara en gememsan filserver som "gemensam resurs" eller vad man ska kalla det.

 

Nu finns det behov av att en (lycklig) extern person kommer sitta hos oss en tid, och den här individen kör Mac.

 

Vad kommer det blir för problem med det här? Finns det någon bra motsvarighet till Outlook 2007 (Exchange-servern är äldre; 2002 tror jag), så att den externa personen kan ta del av samma resurser; ex den gemensamma kalenderfunktionen? Funkar det att låta Adressboken, iCal och Mail sköta om det som Outlook gör?

 

Entourage är, vad jag förstått, "inte direkt kul" att jobba med.

 

Office 2008 på macken jobbar ju utmärkt med Office 2007 på windows, så där är jag inte orolig.

 

Vad mer ska man tänka på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er!

 

På kontoret har vi Windows XP. Vi använder Outlook för mail, kalender, kontakter och sånt. I övrigt har vi bara en gememsan filserver som "gemensam resurs" eller vad man ska kalla det.

 

Nu finns det behov av att en (lycklig) extern person kommer sitta hos oss en tid, och den här individen kör Mac.

 

Vad kommer det blir för problem med det här? Finns det någon bra motsvarighet till Outlook 2007 (Exchange-servern är äldre; 2002 tror jag), så att den externa personen kan ta del av samma resurser; ex den gemensamma kalenderfunktionen? Funkar det att låta Adressboken, iCal och Mail sköta om det som Outlook gör?

 

Entourage är, vad jag förstått, "inte direkt kul" att jobba med.

 

Office 2008 på macken jobbar ju utmärkt med Office 2007 på windows, så där är jag inte orolig.

 

Vad mer ska man tänka på?

 

Parallels, Windows och sedan köra som vanligt är ju en lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Entourage *är* den motsvarighet som finns till Outlook. Outlook finns inte till Mac, istället gjorde Microsofts programmerare det som kallas för Entourage, och den fungerar ihop med en Exchange server.

 

Visst kan man köra Apple Mail och iCal också, men de synkar mot Exchange server via Mobile Me.

 

En ytterligare lösning kan vara Chandler, som finns till både Mac och Windows, och den synkar via Chandler Hubb.

E-post, kalender, att göra listor etc. i ett program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...