chksix Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Rimmet var oavsiktligt Rätt ofta denna månaden har Safari börjat stanna upp och vänta innan sidor tillåts laddas upp. Jag öppnar fler fönster med mina bokmärken som jag vill kolla på morgonen, alla fönster börjar ladda in sidorna men den blå "remsan" stoppar efter några % Sen några sekunder senare, som i ett trollslag, poppar alla fönster upp färdigladdade på nolltid. Har IPRED kört igång redan och är det skanning av våra internetvanor som görs redan nu? Edit: Safari 3.2.1 (4525.27.1) körs under 10.4.11 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Northwiz Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Rimmet var oavsiktligt Rätt ofta denna månaden har Safari börjat stanna upp och vänta innan sidor tillåts laddas upp. Jag öppnar fler fönster med mina bokmärken som jag vill kolla på morgonen, alla fönster börjar ladda in sidorna men den blå "remsan" stoppar efter några % Sen några sekunder senare, som i ett trollslag, poppar alla fönster upp färdigladdade på nolltid. Har IPRED kört igång redan och är det skanning av våra internetvanor som görs redan nu? Edit: Safari 3.2.1 (4525.27.1) körs under 10.4.11 Ipred är en lag som ger rättighetsinnehavare rätt att få ut enskildas IP-nummer om de kan misstänkas för olaglig fildelning. Den träder i kraft tidigast i april så jag har svårt att se hur den kan vara kopplad till dina DNS-problem eller kapacitetsproblem eller vad det nu kan vara. Har du provat att återställa Safari? Link to comment Share on other sites More sharing options...
chksix Posted February 18, 2009 Author Share Posted February 18, 2009 Ska prova det. Annars vad gäller skanning och sparande av nät-trafiken hos bredbandsleverantörerna, hur mycket kommer vi användare märka av det? Om allt speglas måste ju bandbredden minst halveras. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Nej det är Pirätbej som scannar av allt du har på din HDD för att göra det offentligt, ffa alla dina privata bilder. ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
82dirtbag Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 På med foliehatten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gubbe Posted February 20, 2009 Share Posted February 20, 2009 En tidigare tråd 2008-12-27 beskriver samma problem med samma versioner. Jag trodde att en total ominstallation löste problemen men så var det inte. Måste vara någon slags timeout, en riktigt usel bug, så jag har bytt till alternativen FireFox och Camino på den burken. Safari 3.2.1 är trasig i 10.4.11 och behöver en upp/nedgradering. Så måste det vara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.