TapparMust Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Har sett att detta problemet har diskuterats åtskilldiga gånger på forumet men eftersom dom andra trådarna inte givit mig någon lösning så tar ju upp det än en gång. Ska installera Windows på min Macbook och använder mig av Boot Camp, när jag kommer till delen där jag ska skapa en partition för windows får jag följande felmeddelande. Hårddisken kan inte partitioneras eftersom en del filer inte kan flyttas. Säkerhetskopiera hårddisken och formatera den som en enda volym i formatet Mac OS Extended (journalförd) med Skivverktyg. Återskapa informationen på hårddisken och försök att använda Boot Camp-assistent igen. Hur åtgärdas detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Hur åtgärdas detta? Så här: Hårddisken kan inte partitioneras eftersom en del filer inte kan flyttas. Säkerhetskopiera hårddisken och formatera den som en enda volym i formatet Mac OS Extended (journalförd) med Skivverktyg. Återskapa informationen på hårddisken och försök att använda Boot Camp-assistent igen. Meddelandet ger dig lösningen. Men problemet kan återkomma om du har en knôkfull hårddisk. Ta bort filer så att du har en tredjedel av disken ledig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TapparMust Posted February 16, 2009 Author Share Posted February 16, 2009 ok, då får jag formulera mig annorlunda, och vad fan betyder det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 ok, då får jag formulera mig annorlunda, och vad fan betyder det? Edit: Jag tänker inte hjälpa en som svär åt mig. Att uppföra sig så när det är du själv som behöver hjälp är ouppfostrat och kontraproduktivt. Vi som är i det här forumet hjälper till frivilligt utan ersättning. Det minsta man kan begära är att man behandlas respektfullt och artigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TapparMust Posted February 16, 2009 Author Share Posted February 16, 2009 Edit: Jag tänker inte hjälpa en som svär åt mig. Att uppföra sig så när det är du själv som behöver hjälp är ouppfostrat och kontraproduktivt. Vi som är i det här forumet hjälper till frivilligt utan ersättning. Det minsta man kan begära är att man behandlas respektfullt och artigt. Sen är ju frågan vem som uppför sig illa, i din första post gör du narr av mig fast du förstår precis vad jag menar utifrån min första post. Som man bäddar får man ligga. Förresten lade jag inte märke till din redigering förräns nu och jag har försökt att rensa på hårddisken utan lyckat resultat. Och jag förstår fortfarande inte det här med säkerhetskopieringsmeddelandet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Som man bäddar får man ligga. Precis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pulse82 Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Sen är ju frågan vem som uppför sig illa, i din första post gör du narr av mig fast du förstår precis vad jag menar utifrån min första post. Som man bäddar får man ligga. Får hålla med TapparMust, Alix verkade inte uppföra sig i första inlägget, varför vara artig då? Idiotiskt. Hur funkade det TapparMust? Fick du igång det ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasForss Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Jag förstår absolut ingenting... TapparMust: Jag tycker inte det finns någonting i Alix första replik som jag uppfattar som vare sig kränkande eller som att han narrar dig... Alix: Jag uppfattar inte alls att TM svär åt dig, utan att ett "fan" smugit sig in i en lite frustrerad önskan om klarhet... - Sluta bråka (för fan!) J P.S. TapparMust... I All Enkelhet, - Din hårddisk är för fragmenterad för att en BC-partition ska kunna upprättas, antingen får du göra som meddelandet säger eller minska storleken på själva partitionen. (gör den inte mindre än 10 Gb dock...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TapparMust Posted February 16, 2009 Author Share Posted February 16, 2009 I ärlighetens namn uppfatta jag inte heller Alix första post som en narr mot mig men eftersom han tolka min post som han gjorde så tolka jag hans på samma sätt. För att återgå till problemet har jag provat att minska storleken men får väl prova igen då. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsbyn Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Först måste du kolla hur stor din partion är och hur mycket plats din hårdisk har kvar. Om utrymmet räcker så får du ta bort allt på din dator som du tagit backup på och sedan partionera hårdisken. Sedan lägger du tillbaka allting igen. Då ska det funka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.