Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

kan man lösenordsskydda en


klagge

Rekommendera Poster

har själv lurat på det, och det jag kommit fram till, är (har laddat upp via .mac eller .me eller va det nu heter) är att man kan lägga upp lösenordsskyddat, men då blir "hela alltet" lösenordsskyddat... Alltså, inte bara enbart en av sidorna... Men, jag hoppas på att nån har ett bra svar på den lösningen, är också väldigt intresserad av en sån lösning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har själv lurat på det, och det jag kommit fram till, är (har laddat upp via .mac eller .me eller va det nu heter) är att man kan lägga upp lösenordsskyddat, men då blir "hela alltet" lösenordsskyddat... Alltså, inte bara enbart en av sidorna... Men, jag hoppas på att nån har ett bra svar på den lösningen, är också väldigt intresserad av en sån lösning...

 

Det finns script som du kan anänds för att skydda enskilda sidor, på en hemsida. Det är dock ingen särskilt effektiv/säker metod. Sedan är det en annan sak att det inte är helt enkelt att få in scriptet på rätt plats i iWeb som är ett program som är avsett för enskilda, privata hemsidor och som bygger på färdiga mallar. Det är med andra ord inte helt enkelt att redigera sidorna utanför programmet.

 

Du kan också lägga en sida i en egen underkatalog och skydda den med ett lösenord med hjälp av htacess - en lite bättre metod.

 

Sök på Google så lär du hittar olika metoder och olika lösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
silverarrow

Enligt Iweb ska det finnas lösenord ifall du publicerar på ett .me konto. Det gör jag nu men kan inte hitta lösenordsskydd, någon som vet var man ställer in det? Jo nu vet jag. Hade inte granskningsfönstret uppe. Iweb, Hjälp och skriv lösenord så kommer en perfekt beskrivning på hur man gör.

 

Har du inte granskningsfönstret uppe så finns det under "Innehåll".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...