Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Antivirusskydd för Mac?


eightbits

Rekommendera Poster

Jo, nu är det såhär att datorteknikern, whatever det nu kallas för säger att jag måste ha antivirusskydd installerat på min Macbook för att få tillgång till deras trådlösa internet på skolan, och jag har inte någon lust att sitta på en dator i skolan som är gemensamt och vill ha all min sparad skit på min dator helt enkelt. Så, antivirus som inte kostar ett jota med andra ord? Vart finner jag det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kollar han i datorerna att det finns antivirus installerat ?

 

 

Jo, han säger att han ska kolla mitt antivirus och sådär innan jag får tillgång till det trådlösa. Han verkar då fan inte veta ett skit om Mac i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet ju inte om virus kan spridas bara sådär via ett trådlöst nätverk. Men om det kan gå så illa så är det nog ett rimligt krav då majoriteten av övriga användare säkert kör Windows. Även om Mac klarar sig från virus så kan den sprida virus vidare till PC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet ju inte om virus kan spridas bara sådär via ett trådlöst nätverk. Men om det kan gå så illa så är det nog ett rimligt krav då majoriteten av övriga användare säkert kör Windows. Även om Mac klarar sig från virus så kan den sprida virus vidare till PC.

 

 

Jo, antagligen är det la så. Lite surt. Han kan köra upp sina Windowsburkar i röven :D han var så jävla spydig så att jag nästan funderade på att visa honom skiten och sen avinstallera, bara för att.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, antagligen är det la så. Lite surt. Han kan köra upp sina Windowsburkar i röven :D han var så jävla spydig så att jag nästan funderade på att visa honom skiten och sen avinstallera, bara för att.

 

Vill du använda någon annans nät så får du vackert finns dig i de regler som är uppsatta för det nätverket.

Sopa in ett antivirusprogram, visa upp det och kör. Mac har knappt 10% av marknaden och det är inte så märkligt att en del nätverkstekniker och systemansvariga inte sitter inne med all kunskap. Det kommer förhoppningsvis bli bättre med tiden men fram till dess - gör som han vill. Då ödslar du minst energi och att medvetet bryta mot uppsatta regler är ingen bra idé.

 

ClamXav

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du använda någon annans nät så får du vackert finns dig i de regler som är uppsatta för det nätverket.

Sopa in ett antivirusprogram, visa upp det och kör. Mac har knappt 10% av marknaden och det är inte så märkligt att en del nätverkstekniker och systemansvariga inte sitter inne med all kunskap. Det kommer förhoppningsvis bli bättre med tiden men fram till dess - gör som han vill. Då ödslar du minst energi och att medvetet bryta mot uppsatta regler är ingen bra idé.

 

ClamXav

 

:)

 

 

Jag gör ju som han säger :) men så fick jag veta idag att han tydligen måste titta på min dator, vetefan varför, men det visar sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör ju som han säger :) men så fick jag veta idag att han tydligen måste titta på min dator, vetefan varför, men det visar sig!

 

Gör honom till viljes. Passa på och visa honom din Mac så kanske han lär sig något på kuppen.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Någon annan som kör iAntivirus där cpu visar 99% nästan hela tiden. Jag vet att den inte aktivt scannar min dator då cpu ligger på 99%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...