Homy Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 Aftonbladet Link to comment Share on other sites More sharing options...
slowmove Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Skulle inte Xperia utmana iPhone? Menmen, bra med utveckling och konkurrens...hoppas Apple inser att de måste göra något också och inte bara försvara multitouch-patent och sälja på det hela tiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarting Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Blir så trött på dessa iPhone utmanare! Hur många har det inte kommit som skulle döda iPhonen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kekke Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Den ser lika tråkig ut som alla andra "utmanare": http://www.engadget.com/photos/sony-ericss...s-on-2/1358969/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Ser lovande ut om Nokia får rätt på touch framöver. Det är inte speciellt kul just nu. Symbian foundation = Nokia Series 60 Link to comment Share on other sites More sharing options...
henco Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Ja fast nu när det "gamla" analoga utseendet på mobilen är på väg bort efter sådär 15 år, och touch på väg in helt och hållet så kommer vi nog få vänta ett lika långt tag på nästa stora genombrott. Så räkna kallt med att alla telefoner kommer likna iphone ett bra tag framöver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
82dirtbag Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Eh det fanns ju trots allt touchscreen långt innan iPhone äntrade marknaden. Vidare har jag sagt upp min prenumeration på M3 och Mobil just för att dom förvandlats till ngn äcklig Aftonbladetkopia och kallar alla telefoner för "iPhonedödare". Så fort jag ser det ordet så struntar jag i att läsa artikeln. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Eh det fanns ju trots allt touchscreen långt innan iPhone äntrade marknaden. Vidare har jag sagt upp min prenumeration på M3 och Mobil just för att dom förvandlats till ngn äcklig Aftonbladetkopia och kallar alla telefoner för "iPhonedödare". Så fort jag ser det ordet så struntar jag i att läsa artikeln. Jo SE har haft touch i sina telefoner sen 2002. Dock var det inte anpassat för fingrar utan man behövde pekdon. Sen har det tillkommit multitouch också vilket gör touch bra mycket trevligare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
82dirtbag Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Jo SE har haft touch i sina telefoner sen 2002. Dock var det inte anpassat för fingrar utan man behövde pekdon. Sen har det tillkommit multitouch också vilket gör touch bra mycket trevligare. Absolut Menar bara att alla telefoner med touchscreen inte måste ses som potentiella iPhone-"dödare". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattiasgbg Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Är det bara jag som gillar riktiga sifferknappar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Northwiz Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Blir så trött på dessa iPhone utmanare! Hur många har det inte kommit som skulle döda iPhonen? Det föds en ny "iPhone-dödare" varje gång någon av konkurrenterna visar upp en ny modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
the_fine Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Blir så trött på dessa iPhone utmanare! Hur många har det inte kommit som skulle döda iPhonen?Då är vi två. Vem kan döda iphone =) ??? ingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
the_fine Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Jag petade på/testade Nokia 5800 XpressMusic idag. Det var ingen "iphonedödare" av rang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
APPLE LOVER Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 blir svårt eftersom sony ericsson tänker på hur många enheter de säljer och inte lika mkt på användar gränsnittet, som att den har 12 megapixlar det ska locka folk men megapixlar är inte alls det enda som gör bilderna bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tok_Pelle Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Skulle inte Xperia utmana iPhone? Var det SE eller Aftonbladet som sa det? Jag tror inte att nån Windowsmobil kommer bli en värdig konkurrent Iphone inom den närmsta tiden, dock tror jag en hel del på Nokia & Symbian (tex nokia e71 massor av funktioner och blixtsnabba menyer) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ubb66 Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Problemet med alla iPhonedödare är väl också att dom blivit omsprungna när dom börjar säljas. SE lanserar sina telefoner ett halvår innan dom skall börja säljas. Apple lanserar sin en dag och börjar sälja den dagen efter. När denna iPhonedödare väl kommit ut på marknaden så har säker Apple redan släppt sin nästa modell av iPhone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slowmove Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Var det SE eller Aftonbladet som sa det? Jag tror inte att nån Windowsmobil kommer bli en värdig konkurrent Iphone inom den närmsta tiden, dock tror jag en hel del på Nokia & Symbian (tex nokia e71 massor av funktioner och blixtsnabba menyer) Blixsnabba men tyvärr ganska röriga och fula menyer...Och jag är ändå ett fan av symbian-telefoner när det gäller funktionalitet och applikationer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tok_Pelle Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Blixsnabba men tyvärr ganska röriga och fula menyer...Och jag är ändå ett fan av symbian-telefoner när det gäller funktionalitet och applikationer. Men ändå är väl Nokia med sitt Symbian dom enda som skulle kunna "utmana" Iphone, alla andra tillvekare verkar ju vilja ha windows i sina telefoner, och alla vet väl vad windows innebär!Att jämföra tex htc (eller annan win mobil) med iphone är som att jämföra Acer med Mac,och vem skulle få för sig att göra det?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
falafeln Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Blir så trött på dessa iPhone utmanare! Hur många har det inte kommit som skulle döda iPhonen? iPhone måste vara en zombie eller nåt som blir dödad så många gånger men fortfarande lever Link to comment Share on other sites More sharing options...
the_fine Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Att jämföra tex htc (eller annan win mobil) med iphone är som att jämföra Acer med Mac,och vem skulle få för sig att göra det?! Då har du inte haft båda liggande bredvid dig och gjort en rak jämförelse. Jag har gjort det och jag blev "hatad" på detta forum, för det gjorde att Touch HD visade sig bättre / lika bra i många stycken som iphone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cerb Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 De enda mobiltelefonerna som jag tycker har så mycket som en chans att bli bättre än iPhone med hjälp av gränssnitt är de mobiltelefoner som kör på den nya versionen av Android... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 De enda mobiltelefonerna som jag tycker har så mycket som en chans att bli bättre än iPhone med hjälp av gränssnitt är de mobiltelefoner som kör på den nya versionen av Android... Kanske. Android i dagens läge är dock inte speciellt kul. Jag tror mer på Nokias nya Series 60. Man får inte glömma bort att Nokia har nästan 40% av mobilmarknaden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Men ändå är väl Nokia med sitt Symbian dom enda som skulle kunna "utmana" Iphone, alla andra tillvekare verkar ju vilja ha windows i sina telefoner, och alla vet väl vad windows innebär! Att jämföra tex htc (eller annan win mobil) med iphone är som att jämföra Acer med Mac, och vem skulle få för sig att göra det?! Windows är jäkligt smått när det gäller telefoner. De har väl en marknadsandel på 3% eller så. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cerb Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Kanske. Android i dagens läge är dock inte speciellt kul.Jag tror mer på Nokias nya Series 60. Man får inte glömma bort att Nokia har nästan 40% av mobilmarknaden. De som var på Mobile World Congress. kan ju backa upp mig på att de nya Android mobilerna är något extra. Snabbt och smart gränssnitt... Jo visst Nokia säljer bra.. men det dom säljer mest på är deras lågpris lurar.. inte deras smartphones.. Här måste de jobba mer med gränssnittet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temudjin Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Men ändå är väl Nokia med sitt Symbian dom enda som skulle kunna "utmana" Iphone, alla andra tillvekare verkar ju vilja ha windows i sina telefoner, och alla vet väl vad windows innebär! Att jämföra tex htc (eller annan win mobil) med iphone är som att jämföra Acer med Mac, och vem skulle få för sig att göra det?! Sony Ericsson har ju nu bestämt sig för att endast satsa på symbian..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.