Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

går det att komma åt iphoto

Reim@n

Rekommendera Poster

jag har lånat en applications install dvd för leopard av en kompis. så min fråga är om jag kan komma åt iphoto på något sätt?

eller måste det vara samma serienummer på applications install dvd:n som på leopardskivan?

har läst om något gratis program som man kan se alla program var för sig och komma åt dom utan att installera allt som finns på dvd:n men kommer inte ihåg vad det heter

mitt iphoto försvann nämligen när jag uppdaterade till leopard från tiger så nu orkar jag inte installera om tiger och sedan installera om leopard ytterligare en gång.

skulle vara tacksam för svar så snabbt som möjligt Reim@n

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har lånat en applications install dvd för leopard av en kompis. så min fråga är om jag kan komma åt iphoto på något sätt?

Javisst. Köp en laglig kopia av Leopard och posta en bild på kvittot i ditt namn, så ska vi hjälpa dig. :policeman::byrakrat:

Länk till kommentar

iPhoto finns på originalskivan till din dator. För den har du väl kvar? :borstatanderna: Du behöver inte installera Tiger för att installera iPhoto. Och nästa gång du uppgraderar systemet, kör en installera/arkivera, så försvinner inga program!

Länk till kommentar

Javisst. Köp en laglig kopia av Leopard och posta en bild på kvittot i ditt namn, så ska vi hjälpa dig. :policeman::byrakrat:

jag har en laglig kopia av leopard jag har ju inte sagt något annat. barra det att iphoto och dom andra programmen från I-life inte fans på dvd:n

ok originalskivan har jag kvar, men jag försökte att få fram iphoto från den för att tag sen så jag tänkte att det inte gick. men om det går så e det klart att jag heller tar det ifrån den.

så hur går jag tillväga för att få fram iphoto från min originalskiva utan att installera tiger först?

Länk till kommentar

jag har en laglig kopia av leopard jag har ju inte sagt något annat. barra det att iphoto och dom andra programmen från I-life inte fans på dvd:n

Jaså? Vad var det för skiva du "lånat" då???

Om du verkligen har lagliga skivor ska du inte behöva låna någonting!

Länk till kommentar

Har för mig att det finns ett val som heter install bundled software, eventuellt inte från själva installationsgränssnittet utan du får titta på filerna på skivan.

Länk till kommentar

Jaså? Vad var det för skiva du "lånat" då???

Om du verkligen har lagliga skivor ska du inte behöva låna någonting!

min kompis start skiva te hans nya macbook där leopard kom förinstallerat. jag fick bara OS X och på den så låg det inte några program från I-life, utan bara leopard. men jag har ju iphoto på min originalskiva som jag skrev tidigare

Länk till kommentar

Har för mig att det finns ett val som heter install bundled software, eventuellt inte från själva installationsgränssnittet utan du får titta på filerna på skivan.

ok får kolla det

Länk till kommentar

kanske är ute och cyklar men kommer inte ilife på en extra cd/dvd när man köper datorn. på installatnonsskivan är det väll bara systemet. så var det nog för mig. men apple installerade ju både ilife och opearivsystemet på datorn från fabrik så man behövde inte installera från ilife skivan.

Länk till kommentar

kanske är ute och cyklar men kommer inte ilife på en extra cd/dvd när man köper datorn. på installatnonsskivan är det väll bara systemet. så var det nog för mig. men apple installerade ju både ilife och opearivsystemet på datorn från fabrik så man behövde inte installera från ilife skivan.

dete så jag har fått för mig att det e. och när jag köpte leopard så fick jag bara installationsskivan och inte ilife. så det va därför jag trode att det skulle funka med polarens ilife skiva imed att de kom med när han fick datorn med leopard och min va från tiger och det hade krånglat

Reim@n

Länk till kommentar

min kompis start skiva te hans nya macbook där leopard kom förinstallerat. jag fick bara OS X och på den så låg det inte några program från I-life, utan bara leopard. men jag har ju iphoto på min originalskiva som jag skrev tidigare

Om du bara köper Mac OS X så är det bara Mac OS X du får. iLife ingår inte.

Vill du ha en nyare version av iLife så går det att köpa.

Annars finns DIN version av iLife på DIN skiva som du fick med DIN dator (precis som nämnts här i tråden).

Länk till kommentar

Om du bara köper Mac OS X så är det bara Mac OS X du får. iLife ingår inte.

Vill du ha en nyare version av iLife så går det att köpa.

Annars finns DIN version av iLife på DIN skiva som du fick med DIN dator (precis som nämnts här i tråden).

ja det vet jag nu och jag håller på att instalera det nu, men när jag installerade leopard för snart 1 år sedan så fick jag det inte att funka med min gamla skiva.

mitt mål har aldrig varit att komma åt en nyare version av ilife utan att bara ha programmen på datan. tänkte nämligen att min gamla version inte gick att installera med leopard kvar på datan utan att man va tvungen att ta med det från tiger. så därför försökte jag med kompisens skiva. Men nu när jag har fått det att funka med min egna så kommer jag inte sitta att pilla med kompisens skiva mer.

Reim@n

Länk till kommentar

Men nu när jag har fått det att funka med min egna så kommer jag inte sitta att pilla med kompisens skiva mer.

Reim@n

Bra, då är vi överens.  :)

Länk till kommentar

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...