Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ladda ipod Touch utan dator


tops

Rekommendera Poster

Hej. Första posten och ny ipod användare.

En fundering som dykt upp är det här med laddningen. Funkar fint när datorn är igång, men jag vill slippa dra igång datorn varje gång. Har en lös laddare som ger +5v ut till en usbanslutning (en gång använd för att ladda digitalkameran) Detta funkar dock ej, och undrar varför och om det finns nån lösning? Måste ju gå då det finns laddstationer och de gör väl inte mycket mer än lägger ut +5v eller hur?...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo precis. Köpte en laddare till eluttaget från teknikmagasinet. 150 kr. Fungerar utmärkt. Har även en stero/dockningsstation som också laddar när ipoden sitter i den. Finns många möjligheter, bara lista ut vad man vill ha! Finns så mycket att välja på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med Apples originalladdare för iPod Touch/iPhone. Den är dyr, men jag ville ha en originalprodukt. Skulle något bli fel på iPod:en så blir det nog enklare med garantiärendet. Men jag tycker det mest prisvärda alternativet definitivt är att satsa på tredjepartstillverkare, om priset är viktigt vid valet av laddare. Apple är nog dyrast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk dock på att alla laddarna till första generationens touch inte funkar till den andra. När jag försökte med min gamla teknikmagasinetladdare så sa den bara "detta tillbehör stöds inte" eller liknande.

Tror dock de nya TM-laddarna funkar, men Apples egna är ju ett säkert kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk dock på att alla laddarna till första generationens touch inte funkar till den andra. När jag försökte med min gamla teknikmagasinetladdare så sa den bara "detta tillbehör stöds inte" eller liknande.

Tror dock de nya TM-laddarna funkar, men Apples egna är ju ett säkert kort.

 

Hm, själv använder jag laddaren till den här sortens ipodipod-white.jpg

Och jag har aldrig stött på något som helst problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...