Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Första bilderna på Chrome för Mac

Nyhetsroboten

Recommended Posts

Jag får inga vansinnigt stora förhoppningar om en bra webbläsare om de först gör en version för Windows och sedan använder stora delar av samma kod till Mac versionen, det talar ju om vad de prioriterar och det har sällan blivit speciellt bra heller. Och hur svårt kan det vara att dela upp flikar i processer? Det borde ju inte bli mer än några programrader......

Misstänker att Safari lär vara ohotad i min dator i framtiden också.

Firefox kommer vara ohotad i mina datorer även i framtiden. Skulle den bli sämre finns ju alltid Safari som reserv.

Firefox kommer vara ohotad i mina datorer även i framtiden. Skulle den bli sämre finns ju alltid Safari som reserv.

Så ser jag det också.

Fast tvärt om. :propellerbaver:

Så ser jag det också.

Jag med, fast både och!

Privat är det Safari på mina macar, och på jobbet är det Firefox på en Windows-burk.

Jag körde Safari ett tag på jobbet bara "för att", men det var ingen höjdare, segt och buggigt.

Så ser jag det också.

den dagen jag kan köra liknande plugins till Safari som jag kan till FF. Då byter även jag.

Är van vid FF sedan windows-tiden.

Och hur svårt kan det vara att dela upp flikar i processer? Det borde ju inte bli mer än några programrader......

På Google's egen blogg skrev de att dela upp flikar i processer var ett av de svåraste att göra. Detta p.g.a. Webkit som ingår i OS X tillåter inte att köras på det sätt man behöver i Chrome.

Dessutom så använder de inte koden från Windows-versionen, utan de gör en helt egen Mac-version (Cocoa)

Allt detta och mycket annat gör att det tar tid att få fram en fungerande version.

Själv kommer jag att byta till Chrome så fort det släpps en officiell Mac-version.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...