Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dela ut iTunesbiblioteket till PS3?


iMattias

Rekommendera Poster

Hur gör man för att dela ut sin musik från datorn via trådlöst till sin ps3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej,

 

Medialink kan ju laddas ner och testas gratis vilket jag gjorde idag. Dock så är testperioden satt till endast 30 minuter varför man inte hinner mer än att få några intryck:

 

+++

  • Mycket lätt att installera
  • Min PS3:a hittade mapparna direkt utan någon som helst inställning på densamma.

---

  • Lite rörig struktur bland mediafilerna på PS3an. iTunes och iPhoto mapparna syntes både under Film och Musik på PS3 men iTunesmusiken kunde endast spelas upp om man gick in från PS3ans musikmeny.
  • Trögjobbat om man har mycket musik eller bilder. Om man som jag har ca 600 album och lika många artister i iTunes så tar det lite för lång tid att scrolla igenom i PS3an XMB-system
  • iTunes spellistor funkade inte. Kanske beroende på att de innehöll låtar köpta från iTunes MS och därmed DRM-skyddade.

 

Jag hann ju som sagt inte testa så länge så en del saker kanske kunde lösas eller göras på annat sätt. Hoppas att detta kan vara till nytta för någon.

 

Som info så är min nya iMac ihopkopplad med min nya PS3:a via nätverkskabel genom en vanlig ADSL modem/router från Bredbandsbolaget.

 

Allt gött!

/Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...