Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iSquint - långsamt


pepsweps

Rekommendera Poster

Hej

Jag läste det här på versiontracker:

"Intel Macs are up to twice as fast, and can convert videos upwards of 5x realtime! Depending on a few factors, a 20 minute video will take up anywhere from 50-150MB of disk space."

 

Jag har en Intel Mac och då tänker jag att 5x realtime borde innebära ca 1h för en 2h lång film. Men istället tar det 7h ca. Ska det vara så långsamt, eller har jag glömt någon inställning?

 

 

 

/P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Det låter långsamt. Men det beror ju på vilka inställningar du använder.

 

Hursomhelst är iSquint nedlagt. Pröva Handbrake istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter långsamt. Men det beror ju på vilka inställningar du använder.

 

Hursomhelst är iSquint nedlagt. Pröva Handbrake istället.

 

 

Nedlagt? Menar du att handbrake kan göra samma sak?

Jag behöver ett program där jag kan ändra format på mp4-filmer som jag redan har lagt in i datorn så att jag t ex kan se på dem i min ipod. Kan jag det med handbrake menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nedlagt? Menar du att handbrake kan göra samma sak?

Jag behöver ett program där jag kan ändra format på mp4-filmer som jag redan har lagt in i datorn så att jag t ex kan se på dem i min ipod. Kan jag det med handbrake menar du?

 

Ja det går bra. Man kan till och med ställa in så att den använder *.m4v ändelsen så man slipper skriva in det själv efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det går bra. Man kan till och med ställa in så att den använder *.m4v ändelsen så man slipper skriva in det själv efteråt.

 

När jag väljer Source och det inte är ett dvd-media, utan en .mp4 så får jag följande meddelande:

No Valid Title Found

Hur menar du att jag kommer åt den filen?

 

.m4v läste jag att det var bra till ipod och itunes. Vad är skillnaden mot mp4 som jag brukar använda?

 

/P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...