Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ljudvolym på datorn...


peter_gavle

Rekommendera Poster

peter_gavle

Finns det något riktmärke på vad man ska ha för datorvolym om man som jag har ett ljudsystem med externt ljudreglage... jag kör "50%" högt på datorn....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör max på volymkontrollen i macos 9 men drat deremot ned volymen i programet som jag andvänder (ca 93%). Då låter de inte så distat för mej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maxläge motsvarar 0 (noll) VU på analog mixer med testton från Macen. Slutseget i min PB är dock inte av högsta kvalitet så jag kör ca. 80% och har inte upplevt distortion. Det låter förvånansvärt rent och ofärgat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i Panther kör jag med "två pluppar kvar", i OS9 hör man ganska tydigt puckeln vid 85-90% när disten sätter in! B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har ni för högtalare egentligen?

 

Ngra extra?

 

Extra ljudprogrameller kör ni ”rent” Mac in o ut?

 

Själv har jag ett par gamla svarta batteriedrivna Sony som man fikc ”med” när man en gång i tiden köpte på sig Apples erbjudande om CD lösare.....DÅ helt nytt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Cubase + Halion, USB midi keyboard, använder bara Macens ljudkort för både upp och inspelning. Låter förträffligt.

 

Macen är kopplad till en liten Phonic-mixer (med fantommatning), ett NAD slutsteg och ett par små linjerakaTannoy studiomonitors.

 

Ett par bra lurar och ett par Neuman KM 184 mickar för inspelning av akustisk källa.

 

Hela studion ryms i en resväska.

 

Det enda jag saknar är en bra mick preamp. Kommer så småningom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt allt i ljudkedjan på max, sen så drar du ned du ner volymen i den första tills det låter bra.

 

Ex. mp3spelare > MacOS > Förstärkare

 

Sätt MacOS på max. Jag vet inte hur det blir om man blandar in div studio utr. men det är så här jag brukar köra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

peter_gavle

Jag har en G4 med ett Logitech Z-2200... dvs. ett 2.1 system med 40w sateliter och 120w sub. Men det kanske inte säger så mycket. Man får väl helt enkelt prova sig fram... finns väl kanske ingen universalösning.

 

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...