pagu66 Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Hej Hoppas att någon vänlig själ kan hjälpa mig. Är ny på MacOS X och kan klassas som nybörjare fast jag har haft macen ett tag.......... Mitt problem är: Mail programmet startar men hänger sig, den berömda snurrande regnbågsbollen, och jag kan bara tvångsavsluta programmet. Detta fel började för några dagar sedan. hur felsöker jag? vad göra ? Tack på förhand! /Patrik Imac 2ghz intel 3 GB minne Mac OS X V.10.5.6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Hej Tror vi börjar med att du går till din Hem-mapp och dess Bibliotek. Där går du in och letar upp mappen Preferences, och letar upp com.apple Mail.plist, den drar du till Papperskorgen. Försök nu starta Mail igen Link to comment Share on other sites More sharing options...
pagu66 Posted February 17, 2009 Author Share Posted February 17, 2009 LÖST! Efter att kastat bort com.apple.mail.plist så startade mail programmet somdet skulle Stort tack Pocahontas! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m-tech Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 i en tråd här om dagen då en användare raderade mails .plist fil så förorade han sin mapp med pop mail. vilket jag tyckte var konstigt. förlorade du några mappar. och har du i så fall imap, pop eller en "på min mac" mapp på de som försvunnit. nyfiken. eftersom jag brukar tippsa om .plist filer och inte vill tippsa någon att förlora information. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goran P Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Tack för tipset! Jag fick dock problem då hela kontot försvann och moileme tjatar om lösenord. Fick lääga tillbaka mitt mailkonto och ny verkar det fungera bra , undantaget den tråkiga mobilme inlogginingen som inte ger upp trots att jag tagit bort programmet och startat om: Nåväl...man får vara glad ändå! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.