Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ön som aldrig fanns


snowreeler

Rekommendera Poster

Läste någonstans, de senaste dagarna alltså, att ön varit borta sedan 90-talet. Borde de inte klagat lite tidigare då kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha! Erik Sturkell är geofysiklektor på GVC där jag pluggar. Hade honom i en geofysikkurs i höstas!

 

Trevlig prick, kunnig, men ingen god talare.

 

Erik Sturkell till höger i bild:

img_3664.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu mer fascinerande tycker jag historien om Mjödland är, namnet lite osäkert dock, sägs vara beläget norr el söder om Färöarna, där finns faktiskt uppgifter från sjöfarare som varit i land på ön som berättade om lokalbefolkningen, små rödhåriga satta män och kvinnor dryga metern höga i lustiga hattar, ön fanns på en del kartor ända fram till 1800-talet men sedan försvann allt utom berättelserna och ingen har lyckats hitta Mjödland sen dess. Fast en gång om året varje år sen dess är ön och dess invånare trots det aktuellt trots att ingen vet var det ligger rent fysiskt eller har bevis för dess existens, dock florerar en massa bildbevis men kanske av tveksam karaktär. Spännande är det dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu mer fascinerande tycker jag historien om Mjödland är, namnet lite osäkert dock, sägs vara beläget norr el söder om Färöarna, där finns faktiskt uppgifter från sjöfarare som varit i land på ön som berättade om lokalbefolkningen, små rödhåriga satta män och kvinnor dryga metern höga i lustiga hattar, ön fanns på en del kartor ända fram till 1800-talet men sedan försvann allt utom berättelserna och ingen har lyckats hitta Mjödland sen dess. Fast en gång om året varje år sen dess är ön och dess invånare trots det aktuellt trots att ingen vet var det ligger rent fysiskt eller har bevis för dess existens, dock florerar en massa bildbevis men kanske av tveksam karaktär. Spännande är det dock.