Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dela filer till en annan användare som sitter någon annanstans i sveri


macfanatiker

Rekommendera Poster

Hej !!

 

Jag hade en liten tanke här på något jag inte provat på förut på en mac. Har lite bilder o någon film som jag tänkte att en kompis till mig skulle kunna få åtkomst till på min dator.

Finns det möjlighet att kunna dela ut filer i någon speciell mapp o den stora frågan då .. :) Hur gör man för att ställa in de ?

Dvs om det är möjligt :)

 

Tack på förhand för svar ..

 

/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

send1t.com för att skicka stora filer

 

dropbox är fantastiskt också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för snabbt svar ...

 

Nu råkar det vara så att det här rör sig om betydligt större än 2 Gb de så det var därför jag tänkte om det gick o ordnas så att man bara kunde dela ut den map på datorn som man vill att någon annan ska få tillgång till men det anske inte är så lätt som man tror att de ska vara de ?

 

mvh

Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara tillfälligt så borde det funka att dra igång webbdelning (Systeminställningar... > Delning > Webbdelning). Sedan lägger du grejerna i mappen Webbsidor i din hemmapp och delar ut adressen till polaren. Inte jättesmidigt kanske, men det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara tillfälligt så borde det funka att dra igång webbdelning (Systeminställningar... > Delning > Webbdelning). Sedan lägger du grejerna i mappen Webbsidor i din hemmapp och delar ut adressen till polaren. Inte jättesmidigt kanske, men det funkar.

 

 

Hej !!

 

Jo det var den här funktionen jag trodde också att den enklast o smidigast skulle fungera då det bara rör sig om filerna ska kunna hämtas för en liten kort stund o inte att de är tänkt att de ska ligga upp hela tiden. Testat de här som du nämner men jag får inte alls till det att fungera som de ska så att det ska vara enkelt o smidigt o bara kunna gå in på en adress o få tillgång till min mapp.

 

Mvh

Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...