tobiazzz Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Hejsan! Jag vill ha lite tips på gratis krypteringsprogram som man kan kryptera mappar men även enstaka filer. Det ska vara enkelt att hantera! Tack på förhand! Link to comment Share on other sites More sharing options...
xfredrikx Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Filevault...? Finns redan i din Mac. Under Systeminställningar > Säkerhet > Filevault Jag har mitt OS X på engelska, så det kan heta något annat än Filevault. Leta dig fram vettja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarting Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Filevault krypterar hela din hårddisk och slöar ner systemet, vill du bara ha enstaka filer krypterade så kan du göra en krypterad skivavbild i skivverktyg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xfredrikx Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Har aldrig använt det så, man lär sig något nytt varje dag! Var det därför den ville ha mer än 88 gb ledigt på min hdd när jag skulle sätta igång det för att se hur det funkade? haha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anvil Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Hejsan! Jag vill ha lite tips på gratis krypteringsprogram som man kan kryptera mappar men även enstaka filer. Det ska vara enkelt att hantera! Tack på förhand! Förutom det som nämts, PGP är gratis och definitivt ett av dom säkrare som finns för privatpersoner idag då det inte finns någon känd attack på algorithmen. Men ska du bara dölja något för kompisen eller så duger nog vad som helst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Hejsan! Jag vill ha lite tips på gratis krypteringsprogram som man kan kryptera mappar men även enstaka filer. Det ska vara enkelt att hantera! Tack på förhand! Det bästa och enklaste har du i Skivverktyg, Skapa ny avbild Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarting Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Det bästa och enklaste har du i Skivverktyg, Skapa ny avbild Eko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Eko Aha... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Northwiz Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Hejsan! Jag vill ha lite tips på gratis krypteringsprogram som man kan kryptera mappar men även enstaka filer. Det ska vara enkelt att hantera! Tack på förhand! Duger inte de tips du redan har fått så ta en titt på TrueCrypt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.