Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur ladda ner mjukvara satellitmottagare t ex Hyro från Mac?


Gäst baconatte

Rekommendera Poster

Gäst baconatte

Hallå alla

Nu säljs satellitmottagaren Hyro för fullt. den har en släkting Vantage. För båda dessa gäller i vart fall på tidigare modeller att de bara går att uppdatera via seriell port från en PC.

I vissa fall kan man ladda via en mac om det finns en USB ingång på satellitmottagaren. Då kan man ta in cden i apparatens meny med hjälp av ett USB minne.

Men skulle det gå åt skogen och maskinen fryser under bootningen finns inte den möjlighete Då måste mjukvaran in via seriell ingång med hjälp av PC och Winup.

Vad man inte säger i reklamen för dessa satellitmottagare är att man måste ha tillgång Pc och en specialkabel för att ladda ner.

:superirriterad: Vilseledande tycker jag eftersom det är så att mottagarna inte är godkända av Canal digital. Det nnebär att mjukvaran måste uppdateras då och då. Och eftersom apparaterna inte är godkända måste man göra det själv från nätet.

Godkända mottagare uppdateras ju direkt från satellit, i en del fall automatiskt

Min fråga är finns det något sätt att förutom USB mata in data i exempelvis en Vantage eller Hyro via USB från en mac. från USButgång eller firewire? Vad jag förstår krävs det ett program motsvarande Winup för att styra in programvaran från rätt port in i satellitmottagaren.

de som har nyare macar och har en partitionerad hd med windows klarar ju skivan. Men inte vi med tex Ibook g4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...