Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari låtsades att min Intel-mac var en PPC


Genberg

Rekommendera Poster

Är inte det sjukt?

 

Jag upptäckte det när jag hade problem med en nerladdning via Safari. Så gick jag in på whatsmyuseragent.com efter ett tips och fick beskedet att jag surfar på en Power PC.

 

Firefox visar helt riktigt på samma sida att jag har en Intel-mac. En svart macbook om någon är intreserad.

 

WTF?

 

Så jag kollade vad man kan göra, någon tipsade om att pula med Safari i terminalen, men då slår den tydligen tillbaka till PPC nästa gång man startar programmet ändå.

 

Till slut hittade jag följande på ett microsoftforum...: Stäng Safari, välj visa info om programmet i Finder och klicka bort krysset i rutan "Öppna med Rosetta" eller vad det står exakt. JAG har då INTE klickat I den rutan någon gång. Voilá – efter det visades rätt user agent.

 

Och det knäppa är att Safari är snabbare nu. Återstår att se om jag blir av med krascherna när jag ska kolla på PDFer i browsern.

 

Någon med liknande erfarenhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rosetta är ett program för att emulera powerpc-program på intelmaskin....inte så konstigt att det går trögt om du kör safari på det sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAG har då INTE klickat I den rutan någon gång.

Då har någon annan gjort det bakom din rygg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller... så har det blivit fel när jag migrerade systemet för ett par år sedan... Är det möjligt?

 

Ärligt talat är det rimligtvis ingen som kan ha klickat i den rutan utom jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller... så har det blivit fel när jag migrerade systemet för ett par år sedan... Är det möjligt?

 

Ärligt talat är det rimligtvis ingen som kan ha klickat i den rutan utom jag.

 

Då är det du som har gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det du som har gjort det.

...och sedan glömt/förträngt det när inget verkade hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...