Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lösenordsskydda Apple Mail


jHallsten

Rekommendera Poster

Jag har drygt åtta mail-konton kopplade till mitt Apple Mail-program. Varje e-postkonto har sitt lösenord vilket har fått mig att kryssa i rutan som sparar lösenordet. Nu är det så att jag skulle vilja ha ett lösenord som dyker upp när man öppna Mail, jag har en krypterad HDD för säkerhetsskull men om jag råkar vara inloggad vill jag inte att vem som helst skall kunna öppna Mail och kopiera mina mail.

 

Fråga: Hur lösenordskyddar jag programmet Mail vid uppstart?

 

Tack på förhand!

 

Edit,

 

Kan man kanske kryptera mappen med alla inboxar så varje gång Mail startas och försöker nå mail-boxarna så krävs ett lösenord? Som när man har espionage och spotlight försöker nå en mapp som är krypterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet finns inte lösenordsfunktion i Mail. Du kan t ex istället ställa in att datorn skall kräva lösen vid väckning från sömn eller skärmsläckare, då kommer ingen åt dina konton. Det är även väldigt smidigt i OS X att använda olika användare och ha snabbt användarbyte för att låta någon annan använda datorn. I Leopard finns även ett gästkonto man kan använda, där alla inställningar raderas vid utloggning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är du paranoid?

 

Vadan detta utlåtande? Att jag har en krypterad hårddisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...