Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

RSS-fel i Safari åtgärdas i nattens säkerhetsuppdatering


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Som vanligt säger jag, rusa inte omgående och installera, vänta och se om det dyker upp "komplikationer" något som är vanligt förkommande...Varning utfärdad alltså

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tillägga det att jag nu laddat ner och den tar tid på sig att installera, åtminstone på min Mac Mini.

 

Vid omstarten valde jag att göra Säker start (hålla ner shift) och låta datorn starta upp, tar sin tid det också, därefter väljer jag att köra Reparera Skivbehörigheter, starta om sedan som vanligt efter det.

 

Kan tillägga att allt gått bra, ett fel att rapportera i Skivverktygs Reparera Skivbehörigheter ^_^

post-113-1234516455.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lika säkert som amen i körkan..

 

 

post-113-1234538617.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej 'Pocahontas'!

 

Reparerade du behörigheter från startskivan efter installationen av 2009-001?

 

Jag kör MacOs 104.11 och törs inte göra säkerhetsuppdateringen 2009-001.

Problemet med Nätverk efter Security Update 2008-006 är ännu inte löst i min dator.

Det verkar som att standardanvändaren (en MacBook Pro) får problem om jag börjar kasta plist-filer i min G4.

 

Lösningen vore annars:

"The fix is simple. Delete your network preference settings as per instructions below.

In the Library/Preferences/SystemConfiguration/ folder delete the following:

com.apple.airport.preferences.plist

NetworkInterfaces.plist

preferences.plist

com.apple.nat.plist

All your network settings get deleted, but the conflict also goes away and puts everything back to normal."

 

Letar man vidare på denna tråd, så finner man emellertid:

"The latest security update screwed up the internet connection for all standard user accounts. After installing the update from Apple, in addition to the endless loop, the system began requiring an administrator's name and password in order to allow standard users to connect to the internet every time they logged in. When airport card tried to connect to the wireless network for a standard user, a dialog box popped-up requiring an administrator's name and password.

Clicking "Require password to unlock each secure system preference" in Security preferences, as suggested in this thread solved the loop problem, but not the internet connection for standard users.

Trashing the System Configuration preferences solved both."

 

Jag förstår dessvärre inte vad man menar med "airport card". Det kanske har med något trådlöst att göra?

(Vår MacBook Pro ansluter trådlöst till G4:an).

 

Skulle problemet med "Nätverk-loopen" lösa sig enbart genom att kasta 'System Configuration preferences'?

Någon sådan hittar jag inte i min dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...