Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jättekonstigt problem med låtarna på min iPod


Kusken

Rekommendera Poster

Jag har ett mycket märkligt problem med min iPod som är att titlarna inte stämmer överens med vad som spelas i lurarna. Det är inte bara så att en annan låt börjar spela, utan om jag t.ex. väljer "Artist 1 - Låt 1" så stämmer tiden för "originallåten", så om den exempelvis är på 5 minuter så spelas "Artist 2 - Låt 1", men om den är kortare än "Låt 1" så börjar en ytterligare låt spelas som IBLAND sedan fortsätter inpå "nästa" låt. Ofta hoppar man dessutom in i mitten av en helt random låt...

Spellistorna som finns sedan innan fungerar emellertid perfekt. Avete capito?

 

Är det någon som vet vad detta kan bero på? håller min iPod på att dö?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

En iPod jag hade visade sånna tendenser en gång, med slumpmässiga låtar som gick igång mitt i, istället för den jag valt. Lösningen var att köra en återställing i iTunes, efter det piggnade den på sig igen. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När iPod krånglar så är bästa lösningen alternativet Återställning, som finns i iTunes när man väljer sin iPod.

Detta återställer iPod till fabriksinställningarna + kopierar över all musik igen och rensar iPod från eventuella konstigheter.

Brukar lösa de flesta problem.

Ett bra underhåll att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Dgs för en återställning här oxå tror jag. Min iPod 80 Gb har börjat klippa låtarna när det är ca 5 sek

på dom. Rätt störande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...