Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya MacWorld


reverend

Rekommendera Poster

Hallå

 

Att Macoteket eller Scandinavian Photo lägger med en bilaga till MacWorld är lite rolig extraläsning efter det att man har plöjt igenom sitt nya nummer några gånger... Men att få en 40 sidor lång HP-indoktrinering som jag inte kan plocka bort ur min tidning tycker jag rent ut sagt är skit. Måste dessa reklamsidor sitta fast i tidningen? Jag betalar drygt 500 av mina CSN-pistoler för mina Macworld och tycker det är dåligt som klägg i skägget att 40 av 114 sidor är HPreklam. Schämmes på er. :angry:

 

Jag är hopplöst dåligt insatt i tidningspubliceringskostnader men ändå...

 

Plus för papperskvaliten, den gillar jag i alla fall.

 

Glad Påsk på er alla

 

Tomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 156
  • Created
  • Senaste svar

Man har väl inte skurit ned på antalet riktiga sidor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte heller speciellt förtjust i att ha så pass mycket reklam som inte går att lösgöra från tidningen på ett enkelt sätt, men om det är ett måste för att tidningen ska gå runt har jag inga problem att stå ut med det. Hoppas dock att situationen inte är sådan och att vi får slippa liknande inslag i framtiden.

 

Även jag gillar den nya papperskvaliten, det känns lyxigt att bläddra i. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte skriva om det igår.

 

Skall det vara en reklambilaga så får den ligga separat. Har för mig att detta varit uppe till diskussion tidigare.

 

Sedan undrar jag över den lilla artikeln om Calibrering av skärm. Gick in på hemsidan ni lagt in där Hittade inget som stämde med produkt eller pris.

 

Opcolorkit1. 1244:- ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har gjort det igen!!!!! :angry::angry:

Förra gången fick ni så mycket utskällning att jag inte trodde ni skulle göra det igen.

När jag hamnade i reklamsidorna den här gången så förstog jag direkt att det var reklam , men inte för att ni hade gjort någon extra stor skylt för det(den lilla varningstexten som satt så nära mitten fliket att den knappt syntes) eller bytt papper,

(det var tillochmed en massa macar på sidorna som inte hade ett dugg med reklamen att göra), utan endast för att jag varit med om det en gång tidigare.

Jag måste säga att jag blev och är fortfarande besviken.

När jag får min MacWorld vill jag inte att det MÅSTE sitta 40 sidor HP-reklam. Så stora reklambilagor SKA vara uttagbara, så att jag inte varenda gång jag vill läsa tidningen måste bläddra förbi dom.

 

Faktum är att om det hade varit en bilaga så hade jag läst igenom den, men bara för att den sittar fast och gör mig så uppretad så tänker jag skita i att läsa den, bara för att ge igen.

 

Än en gång...

 

Jag är MYCKET besviken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar allvarligt på att ta en skallpell och skära ut den, men jag är lite rädd för att råka skära bort några viktiga sidor.(såna som handlar om MACAR!!!!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår faktiskt inte heller denna upprördhet. Att de flesta tidningar är reklamfinansierade är väl knappast någon nyhet? Och som qwerty skriver är det ett gott tecken på sund ekonomi när det är mycket reklam i tidningen. Kan väl inte vara så himla svårt att bläddra förbi eller tom riva ut sidorna om man stör sig tillräckligt mycket. Dessutom gissar jag att HP hellre betalar för att få ha med reklam som inte med lätthet slängs iväg på samma sätt som en bilaga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår faktiskt inte heller denna upprördhet. Att de flesta tidningar är reklamfinansierade är väl knappast någon nyhet? Och som qwerty skriver är det ett gott tecken på sund ekonomi när det är mycket reklam i tidningen. Kan väl inte vara så himla svårt att bläddra förbi eller tom riva ut sidorna om man stör sig tillräckligt mycket. Dessutom gissar jag att HP hellre betalar för att få ha med reklam som inte med lätthet slängs iväg på samma sätt som en bilaga.

Instämmer. Väl talat! :)

 

annan tråd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har prenumererat på Teknikens Värld i många år. Slutade med det för att spara lite pengar nu när man är 7-kskriven... Där kunde det hända i utökade nummer att 50% av sidmaterialet var anonser!!! Visserligen inte ihoppackade men ändå!!! Detta är livsvillkoren för en tidning.... på gott och ont... om ni ser till att skaffa var sin ny prenumerant på MW så upplagan fördubblas så kanske det inte behövs slika bilagor... eller så blir de fler!!! (w00t) (w00t) (w00t) Tack HP att ni vill lägga pengar på MacWorld! (w00t) Vi är inte många men vi är glada (w00t) (w00t) (w00t) över att ha en (1!) mactidning i Sverige!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sjysst att dom lägger HP-materialet ihop-packat så att man bara kan ta ett stort blädder förbi alla sidor liksom.. Vore ju betydligt mycket värre om varannan sida var en HP-reklam-sida. :)

 

Jag gillar reklam. Nästa skrivare blir en HP-skrivare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte min sista patron till min Epson 680. Den sämsta skit jag köpt! Javisst fungerar den. Men ett komplett patronbyte är lika dyrt som hela skivaren! Jag blir sååååååååå arg! :ph34r::ph34r::ph34r:

 

Blev tipsad om Canon i560 som har betydligt billigare patroner!! Canon verkar ligga bäst till idag både på utskriftskvalité och utskriftspris! :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en HP - som är 10 år... Laserjet 4 MV (A4/A3).... skriver o skriver o sk... så jag e nöjd..

 

Blev lite förvånad över HP sidorna.. men å andra sidan så är det mycket INFO där!

 

Hade det varit en bilaga hade jag sparat den i en hylla för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl det att man faktiskt lägger 65 kr för en ganska tunn (till tjockleken sett) tidning. Dessutom är ju skatten bara 6%, så frågan är hur mycket man stoppar ner i fickan direkt.

 

I Japan kostade dubbelt så feta Mac-tidingar runt 40 kr :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite svårt att tillägna mig Japanska bara -- så om den är billigare eller inte gör mig intet...

 

Däremot är det ju så att om man följer en del sidor på webben så är inte mycket nytt i den tryckta tidningen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är oseriöst av MacWorld att ha 40 sidor HP-material som en del av tidningen. Som tidningsköpare luras man att tro att magasinet är välfyllt och innehållsrikt. Ack va besviken jag blev när jag upptäckte att 40 av ca 110 sidor vad reklam. Så otroligt lågt av er att försöka lura på oss läsare att det är en del av det redaktionella materialet. Visst, läser man noga så ser man att ni skrivit att det är en "annonsbilaga" från HP. Er definition av bilaga verkar dock vara lite skev, den sitter ju fast i tidningen precis som alla andra sidor! Är nyhetessidorna och Final Cut Express testet också bilagor? Vore ytterst tacksam om ni i fortsättningen har _fristående_ annonsbilagor i er tiding. Jag är nämligen inte beredd att betala 500 kr / år för att få en HP-katalog som jag inte behöver.

 

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt att inte HP skrivaren blev bäst i test, med tanke på hur mycket reklamplats de har betalt för. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite svårt att tillägna mig Japanska bara -- så om den är billigare eller inte gör mig intet...

Jo, det hade väl varit hårt att kräva kanske. Men poängen var att tidningar där, trots en nästan lika hög skattesats (5% mot Sveriges 6%), kan vara så mycket billigare. Med allra största äkerhet p.g.a. att de har så väldigt mycket fler läsare än vår svenska MacWorld.

Funny thing is, jag sökte verkligen överallt efter japanska MacWorld, men gick bet hela tiden. Dock ska den finnas! B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite svårt att tillägna mig Japanska bara -- så om den är billigare eller inte gör mig intet...

Jo, det hade väl varit hårt att kräva kanske. Men poängen var att tidningar där, trots en nästan lika hög skattesats (5% mot Sveriges 6%), kan vara så mycket billigare. Med allra största äkerhet p.g.a. att de har så väldigt mycket fler läsare än vår svenska MacWorld.

Funny thing is, jag sökte verkligen överallt efter japanska MacWorld, men gick bet hela tiden. Dock ska den finnas! B)

http://www.idg.co.jp/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

peter_gavle

Helt klart så måste ju HP-reklamen gått hem eftersom så många kommenterar den. Det står ju att det är en annons och man behöver inte fundera speciellt länge innan man anser det.

 

Vad glad att företag ser macworld som en bra tidning att annonsera i. Det tillför resurser till tidningen och säkrar dess överlevnad. Sen är det väl bra att "vi" får reda på att HP-grejer funkar lika bra med mac som med windows.

 

Fö. Papperskvalitén är kanon, det är "Cap & Design"-papper...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer tidningen att detta papper i fortsättningen eller var det bara en tillfällig grej? Hade själv inte något emot reklamen men tycker att den borde finnas som separat bilaga istället, med tanke att tidningen kommer inplastad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart så måste ju HP-reklamen gått hem eftersom så många kommenterar den. Det står ju att det är en annons och man behöver inte fundera speciellt länge innan man anser det.

 

Gått hem? Skojar du? Reklamen skapade duktigt mycket badwill främst för HP men också för MacWorld. Oprofessionellt att lura tidningsköpare på detta sätt.

 

Vad glad att företag ser macworld som en bra tidning att annonsera i. Det tillför resurser till tidningen och säkrar dess överlevnad. Sen är det väl bra att "vi" får reda på att HP-grejer funkar lika bra med mac som med windows.

 

Jag skiter i om MW är en bra tidning att annonsera i. Och dessutom är jag inte beredd att betala för den produktkatalog från HP som senaste MW faktiskt är.

 

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar hur många här som skulle vara beredda att betala tidningens FAKTISKA kostnad om inte reklamen funnits...

 

Jag ska erkänna att jag är lite av en snyltare. Jag läser nämligen inte MacWorld, varken pappersupplagan eller nätvarianten. Men jag tycker nog inte att det är så hemskt med en katalog från HP. De säljer ju trots allt skrivare, scannrar och annat som ju Mac-användare har nytta av. Som "utomstående", så låter det som väldigt mycket väsen för ganska lite...

 

Det är min enkla mening... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var tvungen att säga upp min prenumeration. Tyckte helt enkelt inte att det var värt dryga 500:- av mitt klena studiebidrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...ja förutom att de betalar för sig de där annonsörerna så är en del av dem rena rama upplysningen om vad som finns dessutom - inte illa.....:-))))

 

Fast jag hade hellre sett HP som bilaga... snart är helgen (ledigheten som man kan träffa vänner och äta gott på!) slut och då kanske vi kan få en förklaring från red himself???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte bett om den, ej heller blivit upplyst om att den skulle följa med tidningen...ingen har frågat mig :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...