Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhoto


trowald

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har det senaste iPhoto (iLife 09) och undrar en grej. När man importerar bilder hamnar vissa bilder tillsammans som "en händelse" som inte ska vara det och v.v. Hur särar man på bilder i händelser och infogar bilder i händelser?

 

Många bilder har dessutom helt fel datum. Hur ställer man in detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har det senaste iPhoto (iLife 09) och undrar en grej. När man importerar bilder hamnar vissa bilder tillsammans som "en händelse" som inte ska vara det och v.v. Hur särar man på bilder i händelser och infogar bilder i händelser?

 

Många bilder har dessutom helt fel datum. Hur ställer man in detta?

i iPhoto '08 markerar du de bilder som ska bilda en ny händelse och väljer "Dela på händelse" i "Händelse"-menyn.

På samma sätt kan du slå ihop händelser: markera dem och "Slå ihop Händelser".

Jag tror inte att du enkelt kan flytta enskilda bilder mellan händelser. (Går mellan album, bara dra-och-släpp.)

 

Ska bilderna justeras en timme för sommartid/normaltid (eller liknande)? I så fall: "Justera datum och tid" i "Bilder"-menyn.

Har bilderna inget datum alls (skannade analoga bilder)? I så fall: "Ändra flera" i "Bilder"-menyn och sedan väljer du "datum"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara till att dra bilderna som du vill ha de i händelserna.

Är det nytt i iPhoto '09? För i '08 syns inga händelser att dra till när man ser bilderna. (Däremot kan man dra till album.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nytt i iPhoto '09? För i '08 syns inga händelser att dra till när man ser bilderna. (Däremot kan man dra till album.)

 

Nya iPhoto '09 har en funktion där bilder tagna vid liknande tidpunkt dras ihop till en speciell händelse. Tex ett födelsedagskalas, fotbollsmatch.. etcetc.

 

Har inte iPhoto '09 själv men antar att man kan ställa in hur lång tidsspann det är på händelserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya iPhoto '09 har en funktion där bilder tagna vid liknande tidpunkt dras ihop till en speciell händelse. Tex ett födelsedagskalas, fotbollsmatch.. etcetc.

 

Har inte iPhoto '09 själv men antar att man kan ställa in hur lång tidsspann det är på händelserna.

På vilket sätt skiljer sig det från iPhoto '08?

post-11001-1234452028_thumb.png

 

Och frågan var ju om man kan dra bilder mellan händelser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nytt i iPhoto '09? För i '08 syns inga händelser att dra till när man ser bilderna. (Däremot kan man dra till album.)

Vet inte vad jag tänkte på när jag skrev det där riktigt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad jag tänkte på när jag skrev det där riktigt :D

Vad ska du skylla på denna gången?  :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt skiljer sig det från iPhoto '08?

post-11001-1234452028_thumb.png

 

Och frågan var ju om man kan dra bilder mellan händelser.

 

Tänkte på places, sorry!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...