Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan jag plocka in videosignal i min MacBook?


Byggarebob

Rekommendera Poster

Sitter med världens i-landproblem!

 

Min uppsättning på mitt kontor är just nu min Mac Pro och två stycken Apple Cinema Display.

 

Nu tänkte jag även sätta min Alu MacBook på skrivbordet och jag funderar på om jag kan visa

tv på MacBook på något vis?

 

Kan man få in HDMI och/eller komponent/komposit in i MacBook:en med hjälp av någon extra hårdvara typ USB-capture kort eller liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tänkte jag även sätta min Alu MacBook på skrivbordet och jag funderar på om jag kan visa

tv på MacBook på något vis?

Köp en EyeTV USB-mottagare. Finns för digitala marknätet och jag tror de dyrare modellerna också tar emot digital kabel-TV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en EyeTV USB-mottagare. Finns för digitala marknätet och jag tror de dyrare modellerna också tar emot digital kabel-TV.

 

Ok! Men ingen version där jag kan koppla in från en digitalbox?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok! Men ingen version där jag kan koppla in från en digitalbox?

En del tar analog videosignal också. Kolla själv, nu när de vet vad de heter.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som eftersöks är med andra ord S-Video In. Det blir svårt!

Bättre att köra med, som redan föreslagits, tv-kort via USB som tar in digital kabel-tv eller marksänd digital-tv. Det är inte alla USB-stickor som klarar av programkort från Boxer, däremot, om det var på din önskelista. Digital kabel-tv med Digital Spegling och/eller programkort finns det kort som klarar, men kolla då att kortet har DVB-C-mottagare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min EyeTV Hybrid går det iallafall att koppla in komposit eller s-video i via en liten adapter man fick med. Jag har både sett videofilmer och spelat tv-spel via den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...