Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa iphone via telia.se


ladyn

Rekommendera Poster

Har en fundering som jag letat svar på telias sida men inte hittat något svar på. Kan man lämna in en trasig telefon i butik om man köper den via nätet? Tänkte snåla och beställa telefonen via nätet för att slippa abonemangsavgiften på 299:- men vill kunna lämna in telefonen i min telia butik om det skulle hända något.

 

Någon som vet hur det ligger till? Kan ju själv ringa till telia och fråga, men är på jobbet och då går inte det så bra, så tänkte fråga här och om ingen vet ringer jag efter jobb :)

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska inte säga säkert men det känns ju som att du får hem garanti papper och allt annat som du får när du köper den i en telia butik och utskriften av kvittot på hemsidan borde ju funka som kvitto. Eller så får du väl med ett kvitto i paketet som du hämtar ut.

 

Tänkte själv köpa på nätet innan jul men då skulle det ta sån tid så jag gick till butiken istället.

 

Om det är så att du inte har råd med uppläggningsavgiften nu så är det inget problem. Den kommer med på nästa faktura. Du betalar inget i butiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det ska du kunna.

Men var beredd på att vänta, det tog 30 dagar för mig att få den, när jag beställde från telia.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wuää, 30 dagar :/

 

Pengarna spelar egentligen inte så stor roll så får kanske köpa i butik så man får telefonen direkt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du behöver lämna in iPhonen gör du det i en Teliabutik.

 

30 dagar! Då måste något ha gått väldigt snett. Leveranstid brukar vara något i stil med en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du behöver lämna in iPhonen gör du det i en Teliabutik.

 

30 dagar! Då måste något ha gått väldigt snett. Leveranstid brukar vara något i stil med en vecka.

 

Beror på när man beställde. Jag försökte i början men efter att Telia klyddat till det så orkade jag inte vänta och tog mig till en butik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...