kladda Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Hej! Jag lyckas inte hitta var man kan köpa eller hyra film i iTunes.. Vad jag har kunnat läsa mig till kom det en uppdatering för ca 1år sedan som skulle gjort detta möjligt. När jag går in i store hittar jag inte ens fler kategorier än: Musik, Podcasts, Ljudböcker och Program. Tack på förhand! MVH - Jonatan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douglas Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Detta är fortfarande något som bara fungerar i vissa länder och Sverige är inte ett av de ännu... Steve Jobs sa för över ett år sedan att under 2008 skulle de allra flesta länder få möjligheten till detta men som jag skrev så har inte Sverige den möjligheten ännu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kladda Posted February 12, 2009 Author Share Posted February 12, 2009 Okej, kass... :/ tack för ditt svar! /k Link to comment Share on other sites More sharing options...
bloh Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Varför är det så ? Borde inte Apple satsa på just film genom iTunes store i och med IPRED och all rädsla för det ? Alla Svenssons som inte är superhaja på att fildela och är rädda för att åka dit borde ju älska det smidiga med att hyra film genom datorn ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kladda Posted February 25, 2009 Author Share Posted February 25, 2009 Varför är det så ?Borde inte Apple satsa på just film genom iTunes store i och med IPRED och all rädsla för det ? Alla Svenssons som inte är superhaja på att fildela och är rädda för att åka dit borde ju älska det smidiga med att hyra film genom datorn ? Kan inte annat än att hålla med dig. Hur funkar det med apple tv? kan man inte köpa/hyra film direkt på den heller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiort Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Håller med om att det är kass att man inte fått till köp i skandinavien. Tror att det har att göra med rättigheter från filmbolagen, och inte helt Apples fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iJoel Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Apple TV har redan fallerat och iPad kommer också att göra det, för oss svenskar, om inte detta blir löst fram till releasen i slut av mars. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kladda Posted January 28, 2010 Author Share Posted January 28, 2010 Floppa tror jag inte ipad gör, pga. Filmer i iTunes. Beror lite på också, i ipad appen videos, kmr bara köp/hyr film hamnar där eller även film man syncar över från datorn tro.. Såg inte ut som att video funktionen fanns kvar i iPoden på ipad som på en iPhone iaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarting Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Vill du hyra film så får du skaffa dig ett USA-konto och sedan köpa presentkort på ebay Link to comment Share on other sites More sharing options...
iNings Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Det blir krångligare för Apple att ha igång TV/Film i Sverige. De måste ju då vänta till en TV-serie har gått färdigt på svensk TV innan de kan trycka ut den i iTunes. Samma sak med Filmer. Jag skulle vara hur nöjd som helst om de bara körde över Svensk Media och släppte allt samtidigt överallt, visserligen skulle SF gå under inom ett par år. Alla reklambaserade kanaler (TV3,TV4,Kanal5,TV6 osv) kommer också få det svårt då ingen vill köpa reklamplatser om ingen kollar på kanalen... Men vem bryr sig om det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Walker Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 .... Jag skulle vara hur nöjd som helst om de bara körde över Svensk Media och släppte allt samtidigt överallt, visserligen skulle SF gå under inom ett par år. Alla reklambaserade kanaler (TV3,TV4,Kanal5,TV6 osv) kommer också få det svårt då ingen vill köpa reklamplatser om ingen kollar på kanalen... Men vem bryr sig om det Word! Link to comment Share on other sites More sharing options...
plekszy-gladz Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Funkar det att köpa film med ett brittiskt konto och brittiska giftcards? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gardefjord Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 På Apples support står det att det ska gå att köpa film på iTunes. Märkligt. http://support.apple.com/kb/HT1491?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE Link to comment Share on other sites More sharing options...
James Clerk Maxwell Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Men inte HYRA. På Apples support står det att det ska gå att köpa film på iTunes. Märkligt. http://support.apple...SE&locale=sv_SE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.